مشکل چیست؟ هر کسب و کاری برای بقا و پیشرفت , نیاز به فروش و ارائه خدمات دارد و به طبع نیاز به پیدا کردن مشتری و حفظ مشتریان و تقویت رابطه خود با آنها دارد , اهمیت حفظ مشتری ای که با هزینه بسیاری جذب می شود خیلی بیشتر از پیدا کردن مشتری جدید است.این نکته مهمی است که مدیران و متخصصان بازاریابی و مارکتینگ به آن واقفند. باشگاه مشتریان چیست؟ بانک مشتریان ابزاری است جهت حفظ مشتریان و ایجاد ارتباط نزدیک تر یک کسب و کار با مشتریان خود و ترغیب مشتریان سابق و بالقوه فعلی به استفاده مجدد از خدمات مجموعه شما, وقتی شما حتی یک فایل اکسل شامل شماره های تماس مشتریان خود دارید و در مناسبت های مختلف برای آنها پیام تبریک می فرستید در واقع به نوعی باشگاه مشتریان ساده و اولیه برای خود درست نموده اید و به ارزش حفظ ارتباط خود با مشتریان پی برده اید. برای نیل به اهداف فوق اکثر کسب و کارها به شدت از بانک مشتریان خود محافظت می نمایند و همواره سعی می کنند ,بر مشتریان خود بیفزایند .نظر سنجی کنند ,کادوی تبلیغاتی بفرستند ,مناسبت ها را تبریک بگویند و ….. هزینه جذب مشتری ؟ کافیست هزینه ای که سالیانه جهت تبلیغات خود می کنید تقسیم بر تعداد مشتریان خود بکنید تا هزینه جذب یک مشتری را به دست بیاورید. بسیاری از کسب و کارها به مناسبت عید نوروز یا شب یلدا یا شرکت در نمایشگاه ها , یکسری هدایای تبلیغاتی برای مشتریان خود می فرستند , و برخی دیگر نیز پیامک هایی ارسال می کنند که حاوی تخفیف هایی جهت خرید از کسب و کارشان است. ولی این روش چقدر بازده دارد؟ و واقعا تبلیغات کور و بی هدفی نیست؟ در نمایشگاهی که تعدا د زیادی بازدید کننده دارید چقدر وقت دارید تا با مشتریان گپ بزنید یا انها چقدر راغبند که اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند؟؟ |
در رقابت میان کسب و کارها ,کسب و کاری موفق تر است ,که رگ خواب مشتری در دستش باشد ,فرق نمی کند یک سوپر مارکت باشید یا یک شرکت بین المللی |
بسیاری از کسب و کارها به روش سنتی و مرسوم به دادن هدایای تبلیغاتی به مشتریان خود می پردازند ,که این مشتریان می توان خریداران فعلی ,خریداران بالقوه و یا شرکت کنندگان در همایش و سمینار شما و یا بازدید کنندگان از غرفه شما در نمایشگاه باشند. مشکل هدایای تبلیغاتی مرسوم
|