راهنمای خرید کادو و هدیه, مناسبت ها, ولنتاین

روز ولنتاین چه روزی است؟

روز ولنتاین

ولنتاین چیست؟

همانطور که در مقالات راهنمای خرید هدیه درباره ولنتاین صحبت کرده بودیم، همه ما می دانیم.ولنتاین به روز عشق معروف است. در این روز عشاق به یک دیگر کادو می دهند و در کنار هم این روز را گرامی میدارند. در این مطلب قصد داریم تا درباره ی ولنتاین بیشتر حرف بزنیم. و همه چیز درباره ی این روز مهم را بیان کنیم.پس پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

ولنتاین چیست؟
ولنتاین چیست؟

در این مطلب قرار است با این عناوین آشنا شویم:

  • تاریخچه ولنتاین
  • ولنتاین در کشورهای مختلف
  • خرافات ولنتاینی.
  • تاریخ ولنتاین 2021
  • تاریخ ولنتاین 1399
  • پیشنهاد هدیه ولنتاین.

تاریخچه ولنتاین

باور اول

روز ولنتاین برگرفته از سنت روم باستان و مسیحیت است. یکی از معروف ترین داستان های ولنتاین، مربوط به یک افسانه مشهور.در صده سوم میلادی است، در روم باستان در دوران فرمانروایی کلودیوس دوم کشیشی به نام والنتین می‌زیسته‌ است. کلودیوس عقیده داشت مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند.سربازان جنگجو تر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای مردان جوان امپراتوری روم ممنوع می‌کند. والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است؛ لذا مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد. هنگامی که کلودیوس این امر را دریافت، والنتین را به مرگ محکوم کرد.

باور دوم

افسانه دیگر می‌گوید شاید کشیش والنتین به علت نجات دادن.و فراری دادن مسیحیان از آزار و شکنجه رومیان کشته شده باشد.

باور سوم

مطابق یک افسانه دیگر، کشیش والنتین خود عاشق دختر زندانبانش شده.و نخستین کارت والنتین را خود او قبل از مرگش برای آن دختر فرستاد.و در آن نوشت (از طرف والنتین تو).

تاریخ ولنتاین 2021
تاریخ ولنتاین 2021

باور چهارم

داستان دیگری درباره ی ولنتاین وجود دارد که روایت است:.در آن زمان کلمه ولنتاین در اصل به معنی فردی بود.که نامش از جعبه مخصوص بیرون می آمد و به عنوان محبوب برگزیده می شد. این روند تا سال های ۱۵۰۰ میلادی ادامه داشت. حدود سال ۱۵۳۳ ولنتاین به قطعه کاغذ تا شده ای گفته می شد.که نام محبوب روی آن نوشته شده بود. پس از سال ۱۶۱۰ هدیه ای بود که به این فرد خاص داده می شد.و از سال ۱۸۲۴ به شعر، نامه یا قطعه ادبی بدل شد که برای محبوب نوشته می شد.

واقعیت ولنتاین

اگرچه ولنتاین هر سال روز ۱۴ فوریه جنش گرفته می شود، اما اصل آن به جشن رومی ها به نام لوپرکالیا باز می گردد که در ۱۵ فوریه برگزار می شد. در این جشن حاصل خیزی و باروری گرامی داشته می شد. ارتش رومی ها در آن زمان کشورها را از لحاظ اجتماعی و طبیعی مورد تاخت و تاز قرار می داد.

هنگامی که رومی ها به فرانسه حمله کردند فستیوالی به راه انداختند.که در آن پسران رومی نام دختران رومی را از یک گلدان بیرون می کشیدند.تا همسرشان شود و سپس آن جفت در روز فستیوال هدایایی ردوبدل می کردند. این جشن مربوط به مشرکین بود بنابراین در سال ۴۶۹ میلادی پاپ گلاسیوس تصمیم گرفت.به آن رنگ و بوی مسیحیت ببخشد و اعلام کرد.که از حالا به بعد این جشن به افتخار سن ولنتاین برگزار خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید: عاقبت فراموشی ولنتاین +18

ولنتاین از چه زمانی شروع شد؟

برای نخستین بار ولنتاین، در سال ۴۹۶ میلادی اتفاق افتاد. این جشن، یک رسم قدیمی به شمار می رود که ریشه در یک فستیوال رومی دارد. رومی ها در اواسط فوریه که برای آن ها آغاز بهار بود، جشنی به نام لوپرکالیا برگزار می کردند.

روز ولنتاین 99
روز ولنتاین 99

ولنتاین در کشورهای مختلف

1- چین

در چین، روزی شبیه ولنتاین وجود دارد به اسم شب هفت ها. طبق یک افسانه‌ای چینی، پسر گاوچران و دختر بافنده، در هفتمین روز.هفتمین ماه از تقویم قمری در آسمان با یکدیگر ملاقات کردند.

2- ژاپن

در ژاپن هم داستانی مشابه چین با اندکی تفاوت وجود دارد.که اسم آن تاناباتا است و برابر با هفتم ژوئیه تقویم خورشیدی‌ می باشد.

تاریخچه ولنتاین
تاریخچه ولنتاین

 3- آذربایجان

در فرهنگ  کشورآذربایجان نیز روزی مشابه ولنتاین به اسم سونای گنجه سی.یعنی شب سونای که برابر با ۳۱ شهریور است.وجود دارد. در این شب که خورشید و ماه در زاویه ۱۸۰ درجه رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.و عشقشان جاودان می شود.

4- مصر

درمصر هم، روز عشق مصادف با ۴ نوامبر می باشد.

5- کره جنوبی

در کره جنوبی، در ۱۱ دسامبر هرسال، روزی به اسم روز پِپِرو وجود دارد.

6- ایران

ما ایرانی ها هم دو مناسبت ولنتاین در تقویممان داریم. یکی جشن مهرگان که در ۱۶ آبان ماه برگزار می شود.و در آن مردم به یکدیگر هدیه می دهند و دیگری جشن اسفندگان یا سپندارمذگان است.که پنجم اسفند برگزار می شود و مردان به همسران خود هدیه می دهند.

برای ولنتاین چی بخریم؟
برای ولنتاین چی بخریم؟

خرافات ولنتاینی

در برخی کشورهای اروپایی، ۱۴ فوریه را روز جفت گیری پرندگان می دانند. در انگلستان بعضی  کودکان با پوشیدن لباس بزرگ ترها از خانه ای به خانه دیگر می روند.و شعری در ستایش سنت ولنتاین می خوانند. در ولز، مرسوم ترین هدیه روز ولنتاین، قاشق هایی با نقش قفل و کلید است. این هدیه به معنی «تو قلب مرا گشوده ای» است.

در فرانسه، پسران اسم معشوقه خود را روی بازوی لباسشان می نوشتند.تا به همه بگویند؛ از عشق من آگاه شوید!

افسانه ای درباره این روز وجود دارد که اگر پرنده سرخ از بالای سر دختری عبور کند.او با یک ملوان ازدواج می کند.و اگر گنجشک عبور کند، همسرش مرد فقیری می شود.و اگر آن پرنده سهره طلایی باشد، آن دختر با مردی پولدار ازدواج خواهد کرد.

تاریخ ولنتاین 2021

ولنتاین معمولا هر ساله در روز 14 فوریه برگزار می شود.

روز ولنتاین 1399

در تقویم شمسی ولنتاین 1399 در تاریخ روز 26 بهمن ماه روز یکشنبه است.

روز ولنتاین 1399
روز ولنتاین 1399

برای ولنتاین چی بخریم؟

شاید یکی از سوال های ولنتاینی این باشد که کادو چی بخرم واسه عشقم؟.برای خرید کادو ولنتاین دست عاشقان باز است. به عنوان یک پیشنهاد هدیه ولنتاین می توان هرچیزی به رنگ قرمز (که نماد عشق است).خریداری کنید. می توانید گل و یا شکلات، عروسک، دستبند و… را به عنوان کادو به همسر یا عشقتان بدهید.

مشاهده بهترین کادوهای ولنتاین

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید: درست کردن شکلات قلبی ولنتاین در خانه
سوالات متداول:
ولنتاین 2021 چه روزی است؟

ولنتاین معمولا هر ساله در روز 14 فوریه برگزار می شود.

سال 1399 ولنتاین چه روزی است؟

در تقویم شمسی ولنتاین 1399 در تاریخ روز 26 بهمن ماه روز یکشنبه است.

جمع بندی

در انتهای این مقاله، باید بگوییم که ارزش یک کادو و هدیه به ارزش ریالی آن نمی باشد.بلکه به وقتی می باشد که شما در ابتدا برای شناخت طرف مقابلتان و سپس برای تطابق آن.با کادوهای موجود در بازار می گذارید. تجربیات خود را از مناسبت های ولنتاین و همین طور هدایایی که گرفته اید با ما در جریان بگذارید.

افسانه ولنتاین از زبان ویکی پدیا

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “روز ولنتاین چه روزی است؟

  1. حامد گفت:

    شاید بهترین روز دنیا همین روزه هر چند واسه ما که هیچ وقت نبوده

  2. مبینا مجیدی گفت:

    ولنتاین برای خارجیاس به ما ایرانیا چه ربطی داره

  3. محمود فارغ گفت:

    امسال ولنتاین مصادف شده با تولد دخترم چقدر خوب

  4. Saeide گفت:

    ولنتاین که عالیه اما وقتی عشق مدرن نیست و نمیفمه خیلی دردناکه

  5. Masiha گفت:

    سینگلا به خودتون کادو بدید اصلا هم غصه نخورید کسی نیست که بهش کادو بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.