راهنمای خرید کادو و هدیه

چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

تمیز کردن نقره

تمیز کردن نقره

نقره به علت درخشش و زیبایی خاصی که دارد یکی از گزینه های قیدمی و ارزشمند برای ساخت جواهرات بوده است.نسبت به طلا ارزان تر است ولی در عوض از معایب ان می توان به شکنندگی نقره , و همچنین لک شدن و سیاه شدن سریعتر نقره نسبت به طلا اشاره کرد.( تمیز کردن نقره  )

و همچنین نسبت به طلا سریعتر در مقابل آسیب ها خط و خش پیدا می کند. که یاعث می شود از زیبایی جواهر نقره شما کاسته شود.برای تمیز کردن نقره نه نیاز است شما حرفه ای باشید یا ابزار گران قیمتی را در اختیار داشته باشید .طی ۳ روش زیر ما به شما می آموزیم چگونه نقره های خود را تمیز کنید.

روش اول : استفاده از آب نمک

مرحله اول :

ابتدا یک کاسه آماده می کنید و داخل ان دو فنجان آب می ریزید , آب به اندازه ای باشد که به طور کامل جواهر شما رو پوشش بدهد , سپس مقداری نمک به اب اضافه می کنید , در این روش نمک نقش پاک کننده آلودگی ها را ایفا می کند , در این روش نیازی به استفاده از سمباده نیست

در این روش اگر تعداد زیادی از جواهرات را با هم تمیز می کنید نیازی به استفاده از آب بیشتر دارید و همچین اگر جواهراتتون کم هستند از آب کمتری استفاده کنید
اگر جواهرات شما دارای سنگ های گرانبهای قیمتی هستند ترجیحا از این روش استفاده ننمائید چون ممکن است باعث آسیب رسیدن به جواهرات شما شود.

مرحله دوم :

یک قاشق غذا خوری نمک را داخل آب جوش بریزید و هم بزنید تا کاملا حل شود. و سپس چند ورق نازک فویل آلومینومی را ذاخل کاسه اب جوش بیندازید.

ترکیب حاصل شده باعث می شود که سطح جواهرات شما براق شوند و درخشندگی خاصی پیدا کنند.ترکیبات شیمیایی حاصل از سولفور گوگرد و سطح نقره باعث درخشندگی جواهر الات می شود و آب گرم موجود در این ترکیب یاعث تسریع در عملیات لکه بری در جواهرات می شود.
به جای نمک می توانید از آب سودا هم استفاده کنید.

چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

مرحله سوم :
جواهر را داخل مایع غوطه ور سازید.و بگذارید ۵ دقیقه بماند. و ان را به آرامی هم بزنید تا تمام جواهر شما خوب با ترکیب حاصل شده مخلوط شود وقتی درخشش نقره را داخل مایع دیدید ان را از داخل کاشه خارج کنید.

اگر جواهر نقره شما بسیار آلوده است و مدت زمان زیادی از آن استفاده نکرده اید چند بار باید این روش را تکرار نمائید.و مظمئن باشید آب گرم است ,آب گرم باعث واکنش بهتر نقره با محلول آلومینویم واب نمک می شود.و اب سرد این واکنش را کندتر می کند.

مرحله چهارم :

سپس شیر آب سرد را باز کنید و جواهر را زیر آب بگیرید تا محلول نمک از روی جواهرتان شسته شود.و سپس باید با یک حوله نرم خشک شود و با انجام تمام مراحل فوق می بایست جواهر شما براق و تمیز شود و اگر همچنان آلودگی باقی مانده بود مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.

روش دوم : تمیز کردن عمیق جواهرات نقره

مرحله اول  :وقتی که آلودگی و چرک به عمق جواهر نفوذ کرده باشد , شاید دیگر استفاده از محلول آب نمک و الومینیوم جوابگو نباشد , به خصوص اگر جواهر شما از نوعی باشد که نسبت به این محلول مقاوت نشان دهد.و یا از نوع عتیقه باشد , امکان جوابگیری بسیار سخت تر است.

در این روش از ماده پولیش کننده به عنوان نوعی پولیش براق گننده استفاده می کنیم.که حتی کشیدن پولیش ضخیم تر امکان برداشتن یک لایه نازک از نقره را هم دارند.این ماده پولیش را شما می توانید از جواهر فروشی های با کیفیت بالا تهیه کنید.

مرحله دوم :

یک تکه ابر اسفنجی یا یک تکه پارچه بر می دارید و مقداری از خمیر پولیش را بر روی ان می مالید. و تمام سطح نقره را با این اسفنج یا پارچه می کشید.فقط دقت کنید که در یک جهت و حالت رفت بکشید و از حالت چرخشی کشیدن بر روی جواهر بپرهیزید .چون ممکن است باعث ایجاد خط و خش بر روی جواهر شما گردد.

مرحله سوم :

در این مرحله جواهر نقره خود را زیر آب سرد بگیرید تا تمام باقی مانده های پولیش پاک شوند.برای این مرحله می توانید با یک مسواک که دارای داندانه های نرم نیز می باشد استفاده کندی تا در صورتی که باقی مانده های پولیش باقی مانده است پاک شوند.

مرحبه چهارم :

اگر بخواهید به جای ماده پولیش کننده از مواد داخل خانه استفاده کنید می توانید از خمیر دندان استفاده کنید .البته خمیر دندان بدون مخصوص سفیدکننده دندانها , خمیر دندان معمولی طبق مراحل فوق خمیر دندان را بر روی اسفنج یا پارچه بمالید و سپس مراحل فوق راتکرار کنید.
و در نهایت ان را بشورید و با یک حوله تمیز ان را خشک نمائید.

از جوش شیرین نیز می توانید استفاده کنید البته در صورتیکه ریسک خراب شدن یا آیب دیدن جواهر خود را قبول می کنید.برای استفاده از جوش شیرین آن را با گرم ترکیب کنید و بر روی سطح جواهر با اسفنج بمالید و در نهایت زیر آب شیر بگیرید.

چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

[irp posts=”22527″ name=”11روش تشخیص نقاشی تقلبی از اصل”]

چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

روش سوم :نگهداری از جواهرات

۱-جواهرات خود را به صورت گاه گاهی تمیز کنید به خصوص پس از مصرفشان.جواهرات نقره به سرعت آلوده شده و تغییر رنگ می دهند.

وقتی هنوز جواهراتتان الوده نشده اند کافیست پس از هر بار استفاده یا هر از گاهی انها را آب گرم و یا مایع صابون یا ظرفشویی فقط بشورید.تا زمانی که جواهر شما دچار آلودگی شدید نشده باشد با همین روش نمیز می شود.

۲- می توانید یک کاسه پلاستیکی (برای جلوگیری از خط و خش ) را پر آب گرم کنید و به صورت تک تک هر کدام از جواهراتتان را داخل ظرف بشویید.

۳- همچنین زمان شستشو جواهراتتان از استفاده از دستکش های زبر خودداری کنید.

۴ از شستشوی جواهرات داخل سینک استیل خودداری کنید چون ممکن است باعث اسیب دیدن جواهرات شما گردد.

۵-برای خشک کردن جواهرات از حوله نرم یا پارچه های نرم استفاده کنید و مطمئن شوید که حتما خشک شده است.

۶-محل نکهداری جواهرات نقره بسیار با اهمیت می باشد .مطممئن شوید که جواهرات قبل از اینکه داخل جعبه جاجواهراتی بروند کاملا خشک شده اند و رطوبتی هم ندارند.

اگر جا جواهراتی ندارید یک روش ساده وجود دارد و این است که جواهر را داخل دستمال کاغذی یا کاغذ تمیزی بگذارید و سپس آنرا داخل پلاستیک یا محلی که با هوا ارتباط ندارد بگذارید.

تهیه و ترجمه شده توسط فروشگاه اینترنتی کادوکارت : بزرگترین مارکت پلیس خرید کادو و هدیه

چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

تمیز کردن نقره | چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهی در مورد “چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

  1. Behnoosh گفت:

    من نگینای انگشتر نقرم با چسب به پایش چسبیده چجوری باید تمیزش کنم

  2. Sara agh گفت:

    Benzaram bbar biroon tamizesh konan to khoone riske

  3. فاطمه اشهدی گفت:

    مدتاس که با این روشا زیورآلات نقرمو تمیز میکنم

  4. نگار فرجی گفت:

    اگر واقعا جواب بده خیلی خوبه

  5. Farzane گفت:

    Tashakor babate matalebe khoobetoon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.