عجیب و غریب ها

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است ! + عکس

زنان حدود نیمی از کل جمعیت نژاد بشر را تشکیل می دهند، اما همچنان در بسیاری از نقاط دنیا با محدودیت هایی مواجه هستند که میان آنها با مردان اختلاف قائل می شود ،اکثر هم ناشی از دلایل مذهبی هستند ، در این مقاله می خواهیم ۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است ، را با هم بررسی کنیم.

    

شماره ۱۰ – باشگاه برنینگ تری

در سال ۱۹۲۳ یک باشگاه گلف با امکانات جانبی در مریلند و در ۱۲ مایلی از کاخ سفید افتتاح شد و محبوب بسیاری از سیاستمداران برجسته آمریکایی می باشد ،این باشگاه تا سال ۱۹۸۱ تنها اعضای محدودی را می پذیرفت و عضویت افتخاری را به هر قضات و اعضای دیوان عالی اعطا می کردند ،در سال ۱۹۸۱ یک زن به عضویت دیوان  عالی انتخاب شد ، و باشگاه بر سر دوراهی حق عضویت به او قرار گرفت ولی به او حق عضویت داده نشد ، و هنوزم با وجود فشار مردم هیچ زنی در این باشگاه حضور ندارد.

شماره ۹ – مدیریت ۵۰۰ شرکت برتر

این قانون نانوشته ای است و در اساسنامه هیچ کدام از آنها حضور زن ها هیچ ممنوعیتی ندارد ولی به طور عملی در مدیریت اجرایی ۵۰۰ شرکت برتر دنیا هیچ زنی حضور ندارد . و طبق بررسی های صورت گرفته  ۹۲٫۵ درصد موقعیت های شغلی برتر در اختیار مردان می باشد.

شماره ۸ – سالن های رای گیری

هنوز در ۲ کشور حق رای برای زنان وجود ندارد ، عربستان و واتیکان  ، عربستان که مشخص هست ، در واتیکان هم برای انتخاب پاپ ، تنها مردان و کاردینال های زیر ۸۰ سال می توانند رای دهند

شماره ۷- معبد حاج علی درگاه

مسجدی در بمئی هندوستان که در قرن ۱۵ برای حاج علی بوخاری بنا نهاده شده است ، او تاجری بود که بعد از سفر به مکه دچا رتحول فکر گردید و به مکتب صوفیه روی آورد.و تمام ثروت خود را در این راه قرار داد و پیروانش جهت یادبودش این مسجد را برایش ساختند تا سال ۲۰۱۲ حضور زنان بالامانع بود ، ولی در این سال با فتوایی ورود زنان به مسجد ممنوع گردید.

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است

شماره ۶ – تور دو فرانس

تنها مسابقه ای که هنوز زنان در آن حضور ندارند مسابقه تور د فرانس می باشد که با وجود مخالفت های بسیار ،مدیریت آن اعتقاد به شرکت زنان در این تور بین المللی ندارند.

شماره ۵ – دانشگاه مور هاوس

یکی از تنها دانشگاه های باقی مانده غیر مذهبی که واقع در ایالت جرجیا ، آتلانتا می باشد و فارغ التحصیلان معروفی مثل مارتین لوتر کینگ و اسپایک لی دارد.مدیران دانشگاه اعتقاد دارند که تمرکز دانشجویان در صورت عدم حضور زنان بیشتر خواهد بود.

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است

شماره ۴ – معبد آياپاپن در ساباريمالا

واقع شده در کرالای هندوستان ، که حضور زنان درآنجا ممنوع می باشد .

شماره ۳ – استادیوم های ورزشی

کلیه استادیوم های ورزشی که مسابقات مردان را برگزار می کنند در ایران ، زنان اجازه ورود به آنها را ندارند . ان قانون از سال ۱۹۷۹ و پس از انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد که ماجع حضور زنان را ممنوع کرده اند.

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است

شماره ۲ – کوه اومین

این کوه در ژاپن واقع شده است و  معبد بسیار زیبایی نیز در این کوهستان واقع شده است ولی حضور زنان در این کوه به دلیل قوانین معبد ممنوع می باشد ، هر چند در سال ۱۸۸۷ قانون رفع تبیض جنسیتی در ژاپن وضع گردید و لی همچنان زنان نمی توانند در این کوه حضور پیدا کنند

شماره ۱-  کوه آتوس

جزیره ای درسواحل یونان ، که از قرن ۵ میلادی خانه راهبان مسیحی می باشد ، زنان به دو دلیل اجازه ورود به این جزیره را ندارند ، پاک نگه داشتن راهبان صومعه و همین طور طبق روایات مریم مقدس از این جزیره بازدید کرده است و ره رسیدن به برکت و بهشت ابدی را در این  مطلب اعلام کرده است.

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است

۱۰ مکان عجیب که ورود زنان به آنجا ممنوع است

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.