راهنمای خرید کادو و هدیه

۷ راه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی !

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

چرم همیشه یا توجه به بات و زیبایی خاصی که دارد تقاضای بسیاری برای آن وجوددارد.اجناس و کالاهای بسیار لوکسی هستند که از چرم طبیعی ساخته می شوند و جلوه و زیبایی خاصی را نیز دارند.ولی در فروشگاه ها اقلامی نیز هستند که به اسم چرم ولی با قیمت پایین تری به فروش می رسند.و طبیعتا کیفیت پایین تری نیز دارند .هیچ کدام از ما دلمان نمی خواهد جنس غیر اصل را به اسم اصل و طبیعی بخریم یا اصلا شاید دلمان نخواهد چرم مصنوعی استفاده کنیم.در این مقاله ۵ راهکار تشخیص چرم اصل را از چرم غیر طبیعی به شما یاد می دهیم. تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

۱-اختلاف قیمت
اجناسی که از چرم طبیعی استفاده می شوند دارای قیمت به طبع بالاتری نسبت به چرم های مصنوعی می باشند.در میان چرم های طبیعی چرم گاو از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار است و پس از دباغی به رنگ های قهوه ای و رنگ های دیگر درآورده می شود.البته قیمت نوع چرم طبیعی با توجه به محل کاربرد آن نیز متفاوت است , مثلا چرمی که برای سطح رویی پوشاک استفاده می شود یا چرمی که برای کمربند استفاده میشود.

۲-بررسی برچسب
چرم های طبیعی دارای لیبل چرم طبیعی و اورجینال هستند که بر روی انها هک شده است. و همین طور چرم های مصنوعی نیز دارای لیبل مخصوص چرم مصنوعی هستند .که البت هممکن است یدا کردن ان کمی سخت باشد ولی حتما بر روی چرم می بایست درج گردیده باشد.

[irp posts=”10063″ name=”کاپشن چرمی مناسب چگونه بخریم؟؟”]

۳-لمس کردن و بو کردن چرم
تشخیص چرم اصلی از چرم غیر اصلی از روی بافت کار بسیار دشواری می باشد و برای مشتریان که زیاد با چرم سر و کارندارند کاری بس سخت و پیچیده است .بوی چرم طبیعی از بوی چرم مصنوعی بسیار متفاوت می باشد و بوی چرم را از چرم مصنوعی می توان استشمام کرد همچنین چرم اصلی بر خلاف چرم غیر طبیعی دارای بافت خشن می باشندکه با دست کشیدن بر روی ان قابل تشخیص است.همچنین چرم های مصنوعی حالت الاستیکی پیدا می کنند وقتی مورد کشش قرار می گیرند

۴-استفاده از تست آتش
در برابر شعله چرم طبیعی شعله ور نمی شود و فقط آب می شود و بوی بدی شبیه سوختن مو تولید می کند در حالیکه چرم مصنوعی به راحتی می سوزد و بوی ناشی از سوختن پلاستیک می دهد.

۵- منبع تولید چرم در این مخصول را بپرسید
حتی اگر از فروشگاه های معتبر نیز خرید می کنید پرسیدن این سوال که مرجع چرم چیست کمک شایانی به شما خواهد کرد.اینکه چرم متعلق به گاو، بوفالو، گوسفند، بز و خوک باشد تاثیربسیاری در تشخیص شما خواهد داشت.چرم بوفالو و گاو بسیار شبیه هم می باشند.

۶- جذب رطوبت
چرم طبیعی در مقابل اب یا باران مرطوب می شود و کمی آب به خود جذب می کند در حالیکه چرم مصنوعی اب را به خود جذب نمی کند و بر روی سطح خود نگه می دارد.

۷- لبه های چرم
اگر امکان این را داشته باشید تا لبه های کار چرمی را مشاهده کنید می توانید تا حدودی اختلاف بین چرم طبیعی و مصنوعی را تشخیص دهید .چرم های طبیعی دارای لبه های خشن تری نسبت به چرم های مصنوعی می باشند.

[irp posts=”9946″ name=”چرم طبیعی از چرم تقلبی، ۷ راه تشخیص!”]

 

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهی در مورد “۷ راه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی !

  1. ali گفت:

    سلام. اگه میشه قیمت چرم اصل و تقلبی رو هم بذارید.

  2. هانیه جعفری گفت:

    واقعا ممنون از مطلبتون خیلی استفاده کردم

  3. ثمین فاطمی گفت:

    جالب بود

  4. fadavi گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون کیف های چرم رو چجوری تشخیص بدم؟

  5. سمیه محلاتی گفت:

    فکر میکنم چرم های طبیعی اگه لمسشون کنی چرب هستند در حالی که چرم های مصنوعی خشکن و چرب بودنشون به راحتی قابل تشخیص هستند حالا نمیدونم درسته یا نه ولی خودم امتحان کردم چرب بود

  6. ندا گفت:

    سلام از اونجایی که من قصد خرید نیم بوت چرم زنانه رو دارم مقالتون رو مطالعه کردم خواستم ببینم کسی میدونه راهی هست که بشه از روی طرح چرم تشخیص داد اصل هست یا نه؟ میگن چرم سورنا رو میشه تشخیص داد اینجوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.