راهنمای خرید کادو و هدیه

نقش فینگر فود در جشن ها | همراه با معرفی انواع مختلف فینگر فود

سفارش فینگر فودسفارش فینگر فود

نقش فینگر فود در جشن ها

در گذشته ها برای مهمانی ها و جشن ها رسم بر این بود که برای پذیرایی از مهمان ها زیاد سراغ قرتی بازی نمی رفتند ، خیلی خودمونی و راحت ،  با شیرینی زبان که بورس مجالس و مهمانی ها بود ازشان استقبال می کردند ، و نهایتا شربت اب پرتقالی کنارش می گذاشتند و برای شام هم دیگه خیلی می خواستند به مهمان ها حال بدهند ، از ساندویچ های کالباس استفاده می کردند.البته از نوع مارتادلاش که الان هم می توانیدبه سختی پیداش کنید.

نقش فینگر فود در جشن ها

نقش فینگر فود در جشن ها

یواش یواش با گذشت زمان که مهمانی های دور همی بیشتر شد و مردم باکلاس تر شدند و مردم چشم و گوششون باز شد  ، سلیقه عمومی عوض شد، البته دسترسی به شبکه های اجتماعی و همین طور ماهواره ها نیز در این تغییر ذائقه افراد بی تاثیر نبوده است .ما در این نوشته می خواهیم به جوانب فینگر فود بپردازیم ، انواع و اقسام فینگر فود را بررسی کنیم.

 جشن ها و مهمانی های مختلف مثل جشن تولد کودک ، جشن تولد بزرگسالان ، جشن های سالگرد ازدواج و …. جز جشن هایی هستند که بیشترین کاربرد را دارند.

غذای فوری یا مزه یا حتی غذای بند انگشتی نیز از اسم ها و عنوان های دیگری می باشد که به این غذاها گفته می شود ، ولی بیشتر به همان نام فینگر فود جا افتاده اند و شناخته می شوند .

قبل از هر چیز به تعریف فینگر فود می بایست بپردازیم ،فینگر فود به اصطلاح به کلیه غذاهایی که بدون نیاز به قاشق و چنگال  آن را بشود خورد و البته طبق نام “فینگر فود ” به غذاهایی که با انگشت آن را می خورند ، گفته می شود ،  تعریفی کلی که می توان به کلی غذای دیگر تعمیمش داد. ما در اینجا از جوانب مختلف انواع فینگر فود را می خواهیم بررسی کنیم.

انقدر تنوع و خلاقیت در فینگر فود ها زیاد شده است که شما حتی می توانید غذاهایی که فکرش را هم نمی کردید به صورت فینگر فود بخورید ، از قرمه سبزی و قیمه و باقالی پلو با گوشت که غذاهای اصیل ایرانی هستند بگیر تا غذاهای فرنگی .

در آموزش های بعدی می خواهیم به روش درست کردن فینگر فود های خاص نیز بپردازیم ، فینگر فود های مخصوص کوذکان ، فینگر فودهای دریایی ، فینگر فود های رژیمی ، فینگر فود های اروپایی و آسیایی بپردازیم .

ولی این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که فینگر فود به هیچ وجه جایگزین غذای اصلی نخواهد شد ، مگر اینکه مهمانی شما به صرف شام و نهار نباشد ،خرید گل و خرید کیک را نیز فراموش نکنید.

کاربرد فینگر فود

کاربرد های فینگر فود چیست ، در کجاها باید فینگر فود استفاده کرد و در کجا ها پیشنهاد نمی گردد ، فینگر فود به علت کوچک بودن , وعده غذایی کامل محسوب نمی شوند و در مهمانی ها و مراسم از آن استفاده می شود ، همچنین یکی از نقاط جالب توجه در فینگر فود ها که به گسترش انها کمک نمود ، جمع طعم ها و مزه های گوناگون در یک سبد غذایی می باشد ، همچنین فینگر فود را به عنوان پیش غذا می توان در طعم های مختلف سرو نمود . مهمان خیلی راحت می تواند طعم های گوناگونی را تست نماید  ، مثلا هم کوکو سبزی بخورید هم همبرگر ,هم هات داگ و…..

تاریخچه پیدایش فینگر فود

از چه زمانی سرو کله فینگر فود پیدا شد ؟ هر چند در کشور ما حداقل به معنای واقعی  فینگر فود یه ۵۰ -۶۰ سالی عقب تر از دنیا هستیم  ،عده ای تارخچه پیدایش فینگر فود را از ابتدای پیدایش بشر می دانند که بشر مجبور بوده است غذاها را با دست بخورد ولی به فینگر فود به معنایی که الان وجود دارد از ۱۹۳۰ در آمریکا و با رونق و پیدایش کافه ها شدت گرفت یعنی تقریبا ۹۰ سال پیش .در این زمان کافه ها تصمیم گرفتن به جای سرو غذای کامل فینگر فودهایی در غالب و طعم های مختلف درست کنند و به دست ملت بدهند ، البته در کشور خودمان نیز اصطلاحات دیگری مثل لقمه گرفتن یا بلله یا حتی سمبوسه  جنوبی خودمان وجود داشت ، که همه به نوعی فینگر فود محسوب می شدند.

انواع فینگر فود

فینگر فود در سایر ملل

در فرانسه نیز همزمان با رونق کافه ها فینگر فود نیز رونق گرفتند  و به آن کاناپه به معنی استراحت یا محل استراحت گفته می شود. که این کاناپه ها در طرح ها و طعم های گوناگون درست می شوند و بسیار هم خوشمزه هستند.

کاناپه معمولاً متشکل از یک قطعه نان نازک تست شده و یا سرخ شده است که روی آن با مواد مختلف پر شده و به معنای غذایی است که روی نان استراحت می کند.

با گذشت زمان، کاناپه واژه ای شده که به طور گسترده به تمام غذاهای کوچکی اطلاق شده که در مهمانی ها سرو می شود.

در آمریکا و کشورهای انگلیسی زبان به نام همان فینگر فود شناخته می شوند و در حال حاضر نیز بسیاری از رستوران های معروف و زنجیره ای دارای غذاهای فینگر فود می باشند .

در ایران خودمان نیز از دیرباز فینگر  فود نه به این شکلی که الان مرسوم است ,وجود داشته است,تحت عناوین مختلف.

نقش فینگر فود در جشن ها

نقش فینگر فود در جشن ها

دسته بندی های فینگر فود

ما در جهت احترام به سلیقه تمام مشتریان ,فینگر فود های خود را در چند دسته گرد اوری نموده ایم

فینگر فود ویژه  گوشتخواران :

گوشتخواران معمولا حساسیت خاصی ندارند و  خوراکی هایی که گیاه خواران می خورد را هم مصرف می کنند , هر فینگر فودی که شامل گوشت مرغ، ماهی ,گاو و گوسفند باشد جز این بخش به حساب می آید و برای تمام مهمانی ها مناسب می باشد . همبرگر ها ، سمبوسه های گوشتی ، سوشی ها ، هات داگ ها و …. همه جز این دسته به حساب می آیند

فینگر فود ویژه کودکان :

زمانی شما مهمانی میگرید که مهمانان شما کودکان هستند ,باید در این مورد دقت بیشتری به خرج دهید و فینگر فودهای مخصوص کودکان را انتخاب نمائید .و بیشتر شامل فینگر فودهای فست فودی یا فینگر فودهایی هستند که درآن شکلات و شیرینی به کار رفته است . مطمئنا کودکان دوست ندارند مثلا غذاهای خاص یا سنتی ایرانی را بخورند و ترجیح می دهند حالا که کسی زیاد باهاشون کاری نداره سراغ فینگر فود ها بروند.

فینگر فود ویژه گیاهخواران :

گیاهخواران از غذاهایی که درآن به هر نحوی گوشت به کار رفته باشد استقبال نمی کنند و هیچ چیز بد تر از مواجه شدن یک گیاهخوار با سینی غذاهای حاوی گوشت نیست ,برای همین  ما به شما پیشنهاد سینی ویژه گیاهخواران را می دهیم. تنوع خیلی زیادی از فینگر فود های گیاهی هم وجود دارد ، مثل سمبوسه های سیب زمینی ، کوکو سیب زمینی  ، الویه و خیلی غذاهای دیگر که در آن گوشت هیچ حیوان زنده ای به کار نرفته باشد.

فینگر فود خام گیاهخواران :

این گروه غذایی همیشه جز سخت ترین گروه های غذایی می باشد ، چون نه غذای گوشتی می خورند نه غذای پخته غیر گوشتی ، فقط غذای خام می خورند ، برای این دسته می شود به میوه جات وسبزیجات  اشاره کرد .

خرید کادو و هدیه

فروشگاه اینترنتی کادوکارت : بزرگترین مارکت پلیس خرید اینترنتی کادو و هدیه

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.