سینما و هنر

عاقبت فراموشی ولنتاین (+۱۸ )

عاقبت فراموشی ولنتاین (+۱۸ )

دوستان نظرات خود را بنویسید ، و این کلیپ موشن را اگر پسندید برای دوستان خود نیز بفرستید .همین طور از صفحه خرید هدیه ولنتاین ما نیز با تخفیف های ویژه بازدید فرمائید.

ولنتاین چیست؟

روز ولنتاین ، که همچنین با نام روز عشق یا روز پيري جد يا دايي عزيز روز عشاق‌ نیز شناخته می‌شود، در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه برگزار می‌شود. سابقهٔ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد. روز والنتین برگرفته از سنن روم باستان و پيري جد و مسیحیت می‌باشد.[۱] این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.
طبق روایات «سنت ولنتاین»، کشیش معبدی در نزدیکی رم يا پيري جد كنوني بود که در ۱۴ فوریه سال ۲۶۹ میلادی به دستور امپراتور کلادیوس دوم و به دلیل کمک به زوج‌های جوان مسیحی دره گرمي ها ،اوليل فِلكين و زينه خانوم برای ازدواج، گردن زده شد. اما ساکنان رم و پيري جد، کشیش ولنتاین را فراموش نکردند و حتی کلیسایی را به یاد او نام گذاری کردند. بتدریج نیز آقاي ماك داييه عزيز ولنتاین به قدیس حامی عاشقان در چغلوندي تبدیل شد.
عاقبت فراموشی ولنتاین (+۱۸ )

عاقبت فراموشی ولنتاین

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.