راهنمای خرید کادو و هدیه

راهنمای خرید پیپ و توتون

راهنمای خرید پیپ و توتون

میلیون ها نفر پیپ می کشند که اگر شما هم از آن استفاده می کنید یکی از آن میلیون ها نفر هستید. اگر به تاریخ نگاهی بیاندازید افرادی مثل مارک تواین،  جرارد فورد و نیل ارمسترانگ از پیپ استفاده می کردند. همچنین پیپ یک گزینه شیک و جذاب برای هدیه دادن به آقایان است . اما برای خرید پیپ و توتون آن باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید نوع مرغوب آن را تهیه کنید که در ادامه این مطلب به شما برای خرید و تشخیص پیپ اصل کمک می کنیم ولی در ابتدا بهتر است با سوالات رایج و معایب و مزایای پیپ کشیدن آشنا بشید.

سوالات رایج در زمینه خرید پیپ و توتون پیپدر ادامه به تمامی سوالات پاسخ داده می شود

  1. فواید پیپ نسبت به سیگار

  2. معایب پیپ کشیدن چیست؟

  3. پیپ خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

  4. مراحل تشخیص پیپ خوب و اورجینال

  5. بهترین برند توتون و پیپ چیست؟

  6. آموزش استفاده از پیپ

  7. طریقه روشن کردن پیپ

فواید پیپ نسبت به سیگار

ما قصد نداریم که در این مطلب شما را به کشیدن پیپ ترغیب کنیم و این توضیحات بیشتر مناسب افرادی است که سیگاری هستند و می خواهند از این به بعد ضرر کمتری به بدنشان برسانند.

دود پیپ برخلاف دود سیگار وارد ریه نمی شود بنابراین ریه شما سالم خواهد ماند.

روشن کردن پیپ و استفاده از آن بسیار سخت تر از سیگار است و در هر مکانی نمیتوانید آن را روشن و از آن استفاده کنید بنابراین مصرف دخانیات شما کمتر خواهد بود و این برای شما مفید تر است.

برای کم کردن نیکوتین و قطران سیگار و درست کردن سیگار های لایت و اولترا لایت، توتون آن را با محلول های گوگردی شستشو می دهند. کاغذ سیگار هم برای روشن ماندن دارای حلقه های فسفر است. وقتی شما پیپ می کشید، از تنباکوی خالص استفاده می کنید و اثری از گوگرد و فسفر و کاغذ نیست.

بوی پیپ بسیار بهتر و دلنشین تر از بوی سیگار است.

هزینه پیپ کشیدن بسیار بسیار کمتر از سیگار کشیدن است.

معایب پیپ کشیدن – راهنمای خرید پیپ و توتون

طعم های شیمیایی مختلف به انواع توتون های پیپ سبب افزایش آلرژی و بیماری های تنفسی و سرطان می شود.

سرطان ریه یکی از خطر ناک ترین سرطان ها است که سالانه تعداد زیادی از مردم به آن مبتلا می شوند.

بروز بیماری های قلبی و عروقی -افزایش فشار خون-سکته مغزی-و ابتلا به انواع سرطان در افرادی که پیپ و سیگار برگ میکشند بیش تر است.

معایب  پیپ و دخانیات

معایب پیپ و دخانیات

 

دود پیپ را به داخل ریه ندهید اینکا ر باعث آسیب زدن به ریه های شما میشود و بای سلامتی شما بسیار مضر است.

آیا کشیدن پیپ ضرر دارد؟ این ویدئو را حتما ببینید

پیپ خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

پیپ ها دارای تنوع بسیار زیادی از نظر ظاهر , شکل , سایز  و جنس می باشند که ما سعی می کنیم در این مقاله راهنمایی هر چند کوتاه به شما درخرید پیپ بکنیم. پیپ خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

برای هدیه نیز پیپ گزینه خوب و متفاوتی می باشد  ،مثل کادو تولد ، کادو سالگرد ازدواج ، کادو روز مرد ، کادو کریسمس ، کادو ولنتاین ، و جز بهترین هدیه برای مردان می باشد.

مراحل تشخیص پیپ خوب – راهنمای خرید پیپ و توتون

مرحل اول : جنس

در ابتدا باید تصمیم بگیرید که پیپ از چه جنسی باشد.اکثر پیپ ها یا از جنس ریشه چوب یا مرشام یا از ذرت ساخته می شوند.

پیپ های ذرت دارای طول عمر کوتاهی هستند اما معمولا دارای کام های سبک تری نسبت به مرشام و پیپ های چوبی هستند و برای افراد مبتدی گزینه خوبی هستند چون که چاق کردنشان راحت تر است و قیمت مناسبی دارند.

پیپ های مرشام معمولا از سنگ های سفید و در اشکال خاص و منحصر بفردی ساخته می شوند

پیپ های چوبی طرفداران بیشتری دارند و از مقاومت بیشتری در برابر به حرارت برخوردارند . پیپ های منحصر به فردی مانند پیپ های کالاباش (مدل شرلوک هلمز ) نیز جز پیپ هایی هستند که از این جنس ساخته می شوند .

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
هر آنچه که باید درباره ی پیپ چوبی و استم آن بدانید

مرحله دوم : ظاهر

در این مرحله باید تصمیم بگیرید چه مدل و شکلی  رو می پسندید.پیپ ها معمولا به دو حالت کلی خمیده و صاف  تقسیم می شوند که هر کدامشان دارای تنوع بالایی هستند. کاسه پیپ هم دارای شکل ها مسطح و سیلندری شکل و منحنی و کروی می باشد . دسته پیپ هم می تواند به صورت صاف و یا خمیده باشند که بنا به سلیقه تان میتوانید پیپ مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید.

مرحله سوم : انتخاب رنگ

در این مرحله اگر پیپ با جنس بدنه چوبی انتخاب کردید با تنوع بسیار زیادی از رنگ ها و بافت های مختلف چوبی برخواهید خورد, قهوه ای , قرمز , طرح چوب و…. رنگ هایی هستند که شما می توانید انتخاب کنید.

مرحله چهارم: انتخاب دسته

 انتخاب دسته در هنگام پپپ کشیدن خیلی دارای اهمیت دارد ,پیپ های دارای دسته مستقیم هنگام کشیدن حالت مستقیم بر رووی لب قرار می گیرند و پیپ های خمیده نیز به راحتی با دندان گرفته می شود

مرحله پنجم : خرید

پس از رعایت کردن و آشنا شدن با تفاوت انواع پیپ و انتخاب پیپ مورد نظرتان وقت خرید فرا رسیده است , پس فروشگاهی را انتخاب کنید که پیپ های اورجینال داشته باشند.پیپ های تقلبی و با قیمت ارزان پس از مدتی خواهند شکست و طعم تنباکوی واقعی را درآن ها احساس نخواهید کرد.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
کادو برای افراد سیگاری چی بخریم؟

راهنمای خرید توتون پیپ – راهنمای خرید پیپ و توتون

پس از انتخاب یک پیپ خوب انتخاب یک توتون پیپ مناسب یکی از سخت ترین کارهاست بیشترین افرادی که در ایران کشیدن پیپ را آغاز می کنند طبق سنت دیرینه از توتون های کاپیتان بلک استفاده می کنند که بیشتر به توصیه فروشنده پیپ می باشد ولی این کار برای ۱۰ سال پیش مناسب بود , توتون های کاپیتان بلک دچار افت شدید رایحه و کیفیت شده اند و شما را از کشیدن پیپ منصرف خواهد کرد . در صورت استفاده از توتون پیپ کاپیتان بلک توصیه ما به شما نوع قوطی آن می باشد.

دو نوع کلی توتون برای پیپ موجود هست:

توتون عطری

مثل چای هاي عطری به این نوع توتون ها موادی افزوده می شود که آن ها را خوشبو و خوش طعم کند، در صورتی که مواد افزودنی طبیعی باشند استفاده از این توتون ها مشکلی ندارد اما متاسفانه بعضی کمپانی های سودجو که توتون تولیدی خود را برای صادرات به کشور های جهان سوم می سازند از اسانسهای شیمیایی برای طعم دادن به توتون و از افزودنیهای بسیار خطرناک برای بهتر سوختن توتون استفاده می کنند. از نشانه های استفاده از مواد افزودنی شیمیای بوی تند توتون و ایجاد مایعات عمده هنگام سوختن هست. تنباکو های عطری طبیعی بویی ملایم دارند و دارای رایحه های طبیعی مثل عسل،پرتقال،وانیل و.. هستند و بعد  از سوختن شیره کمتری تولید می‌کنند .

توتون هاي captain black و borkum riff  از معروف ترین توتون های عطری هستند که آن هایی که در کشور آمریکا ساخته می شوند از کیفیت بالاتری نسبت به نوع اروپایی آن ها برخوردارند.

 نمونه هایی از توتون های عطری طبیعی :

(Mac baren (original,burley london blend,aromatic,cherry

(Peterson (luxury,university Flake,de lux mixture,sweet

(Erinmore (mixture

(Von Eicken (Springwater

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
10 تنباکوی برتر و پرفروش

توتون سنتی (بدون عطر)

این توتون ها مواد افزودنی بسیار کمتری دارند و معمولا بوی آن ها برای اطرافیان خوشایند نیست، اما به علت نبودن مواد افزودنی برای مطلوب بودن طعم انها از توتون مرغوب استفاده می شود. کسانی که سال هاست پیپ می کشند فقط از این نوع توتون استفاده می کنند و طعم طبیعی آن را به طعم های مصنوعی مواد افزودنی ترجیح می‌دهند.

نمونه هایی از انواع مرغوب این توتون ها:

(Peterson (Old Dublin,Irish Flake

(Prince Albert (Prince Albert

(Planta (Image Latakia,Image burley,Image Virginia

(Dunhill (London Mixtue,Nightcap,my mixture 965

(Borkum riff (Classic pure tobacco

Mac baren – Navy Flake

Peterson-University Flake , Irish Flake, Old Dublin,Sherlock holmes

(Dunhill – Nightcap,My mixture 965

آموزش استفاده از پیپ

شاید از خودتان بپرسید چرا پیپ خاموش می شود؟ برای اطمینان از مفید و درست سوختن و خاموش نشدن  پیپ باید به طور مناسب پرشود؛ متاسفانه ، یادگیری این کار زمان و تمرین می‌خواهد زیرا مشکل ترین قسمت پیپ کشیدن است.

معمول ترین روش برای پرکردن پیپ روش “سه لایه” هست. در این روش توتون در هر لایه متراکم تر می شود.

برای انجام این روش تنباکو را در کاسه بریزید تا زمانی که لبریز شود، سپس به آرامی آن را فشار دهید تا زمانی که کاسه نیمه پر شود. پیپ را پر کنید و دوباره فشاردهید تا به دو سوم آن برسد. در نهایت ،آن را لبریز کنید و محکم فشار دهید تا کمی پایین تر از لبه کاسه برسد پس از پر شدن، جریان هوا در پیپ باید طوری باشد که حس کنید دارید با نی نوشابه می مکید.

طریقه روشن کردن پیپ

پس از پر کردن شعله را روی توتون بگیرید و کام بگیرید ، در هنگام این کار تا 2 بشمارید سپس با ابزار ته صاف به آرامی روی توتون ذغال شده را صاف کنید. بعداز این که سطح توتون سیاه شد پیپ آماده روشن شدن هست، آتش را روی کاسه بگیرید و هنگامی که کام می‌گیرید شعله را روی محیط داخلی پیپ به سرعت بگردانید تا یک حلقه روی توتون شروع به سوختن کند، دو سه کام پشت سر هم بگیرید و از پیپ خود لذت ببرید.

ویدئوی آموزش روشن کردن پیپراهنمای خرید پیپ و توتون

تمام اطلاعات و نکات لازم برای اینکه پیپ بخریم یا نه؟ تشخیص پیپ خوب و اورجینال و… در این مقاله جواب داده شد. اگر تصمیم به خرید پیپ دارید در کادوکارت با بهترین قیمت و تنوع انتخابتون رو تکمیل کنین.

خرید پیپ

 

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 3.1 / 5. تعداد نظرات: 23

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.