راهنمای خرید کادو و هدیه

تشخیص ساعت اصل از فیک یا تقلبی

تشخیص ساعت اصل از فیک یا تقلبی

تشخیص ساعت اصل

تشخیص ساعت اصل

در این نوشته می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه ساعت اصل را از تقلبی تشخیص دهید ،درسته که در حال حاظر با وجود قیمت بالای دلار ،تقریبا قیمت ساعت های اورجینال و حتی ساعت های کپی چینی هم چند برابر شده است ولی باز هم شما حق دارید که وقتی دارید ساعت اورجینال می خرید ،واقعا اورجینال بخرید و ساعت تقلبی به شما نفروشند ،ولی در خیلی موارد  تشخیص ساعت اصل از فیک یا تقلبی کار سختی می باشد .ما سعی نمودیم به شما مواردی را آموزش دهیم که با خیال راحت ساعت بخرید.البته باید ذکر کنیم که ساعت های تقلبی تمام موارد زیر را با هم ندارند و ممکن است تنها برخی از موارد زیر یا فقط یکی از انها در ساعتی دیده شود.

۱-به صدای عقربه ها گوش دهید :

بخش اصلی یک ساعت موتور آن می باشد و ساعت های تقلبی به دلیل استفاده از موارد کیفیت پایین تر و همین طور دانش فنی کمتر سازنده آنها دارای کیفیت پایین تری در موتور خواهد بود زیرا سازندگان انها فقط به ظاهر و شبیه شدن آنها فکر می کنند.تیک تاک ساعت های فیک به صورتمنظم و یکنواخت نمی باشد.

۲-خطاهای واضح:

ساعت های اورجینال و برندهای مطرح بسیار بر روی جزئیات حساس هستند و امکان ندارد خطاهایی رو بر روی ظاهر و جزئیات داشته باشند ولی سازندگان ساعت های فیک به علت هزینه بر بودن ماشین آلات و همین طور نداشتن تیم های طراحی قوی ،ممکن است برخی خطاها بر روی ساعت دیده شود ،برای همین قبل از تصمیم گیری به خرید ساعت خوب با مشخصات برند سازنده ساعت آشنا شوید.طرح و سایز لوگوی برند ،محل درج اطلاعات و…..

۳-واضح بودن حکاکی ها :

کلیه اطلاعات بر روی ساعت ها می بایست دارای حکاکی واضح و مشخص باشند ،اگر احساس کردید حک پشت ساعت واضح نیست یا دارای فرورفتگی و برجستگی کافی نیستند ،شک نکنید که ساعت فیک هست ،چون دستگاه های حکاکی گرانقیمت هستند و برای سازندگان ساعت های فیک به صرفه نیست که بخواهند هزینه خرید دستگاه نمایند.

۴-وزن ساعت ها را مقایسه کنید :

ساعت های اورجینال به دلیل استفاده از فلزات و جواهرات احتمالی دارای وزن بیشتری نسبت به وزن ساعت های فیک می باشند ، اگر از قبل ساعت خود را انتخاب کرده اید حتما وزن آن را بدانید .

۵-تحقیق در مورد ساعت:

با توجه به دسترسی به اطلاعات فراوان در مورد ساعت ها می توانید با مراجعه به سایت اصلی یا فروشگاه های اینترنتی بسیار می توانید اطلاعات کاملی از جزئیات ساعت به دست بیاورید.

۶- مشخص بودن محل لوگوی برند :

برندهای معروف دارای مکان مشخصی برای قرار گرفتن لوگوی خودشان می باشند ،پس قبل از خرید اگر برند مورد نظر خودتان را انتخاب نمودید حتما دقت کنید که لوگوی ساعت دقیقا در جای مشخص شده خود باشد ،مثلا ساعت های رولکس لوگو پشت عقربه ها و بالا می باشد .همین موارد به ظاهر جزئی به شماکمک خواهد نمود که سرتان کلاه نرود.

۷-ظاهر ساعت را بررسی کنید.

ساعتهای طراحی سازنده واقعی از مواد معدنی گرانبها مانند سنگ های طبیعی برایدیزاین ظاهر استفاده می کنند. به جای آن، ساعت های ارزانتر از کریستال های معدنی استفاده می کنند. برای دیدن اینکه چه نوع سنگ  معدنی برای ساعت شما استفاده شده است ، ساعت را در کنار آن قرار دهید و فیلتر رنگ را از طریق پوشش روشن بررسی کنید.

۸-بند ساعت را بررسی کنید:

ساعت های اورجینال دارای مشخصه های مخصوص به خود بر روی بند ساعت هستند برای همین قبل از خرید با این مشخصات به خوبی آشنا شوید . همسن طور در ساعت های اورجینال و اصل که بند های فلزی دارند به راحتی تکه های ساعت و بدون هیچ گیر و کندی بر روی هم حرکت می کنند در حالیکه در ساعت های فیک قسمت های فلزی به دلیل کیفیت پایین هنگام حرکت و لغزش دچار اصطکاک خواهند شد.

۹-مقایسه سریال نامبر:

یکی از ساده ترین و مطمئن ترین راه های بررسی ساعت های تقلبی از اصل بررسی سریال نامبرهای موجود در پشت ساعت و همین طور تطابق آن با شماره های جعبه و همین طور مدل های موجود در سایت اصلی می باشد.

۱۰-خرید از نمایندگی ها و فروشگاه های مجاز :

مهم ترین و بهترین راه خرید ساعت های اورجینال خرید از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر می باشد که به شما کمک می کند با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید.

ترجمه و تهیه شده توسط فروشگاه کادوکارت : بزرگترین فروشگاه اینترنتی کادو و هدیه

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.