راهنمای خرید کادو و هدیه

اینفوگرافیک ۶ فرق عمده قهوه با چای

فرق عمده قهوه با چای

چه چایی خور باشید و چه قهوه خور باشید فرقی نمی کنه ،بهتره علاوه بر دنبال کردن اینفوگرافی بالا که برای تفاوت ها و مزایای چایی و قهوه طراحی شده است , نوشته های زیر را هم بخونید , تا با مزایای و معایب چای و قهوه کاملا آشنا بشوید . فرق عمده قهوه با چای

افراط در مصرف هرکدام معایبی برای بدن انسان دارد , مثل تغییر رنگ دندان ها که در صورت مصرف و زیاده روی در هر کدام اتفاق خواهد افتاد ، طبق روایات نقل شده است که کشف قهوه کاملا اتفاقی بوده و به این صورت نقل شده است که دو چوپان که گوسفندان خود را به چراگاه برده اند به صورت اتفاقی می بینند که گوسفندانی که از بوته خاصی می خورند کمی شاد و شنگول تر از بقیه هستند , و در انجا قهوه کشف می شود. که این داستان تقریبا بر می گردد به حدودا ۱۲ قرن پیش یعنی در قرن ۹ میلادی.

وکشت و پرورش چایی نیز بر می گردد به سالها قبل از میلاد مسیح , البته روایت دقیق از جزئیات دم کردن و نوع دم کردن چایی موجود نیست ، چون بشر آن زمان عادت داشته هر چیزی را دم کند و بخورد و احتما پس از خوردن آن احساس کرده است که به قول معروف خستگی اش در رفته است

چایی و قهوه دو رقیب خستگی ناپذیر

در قوری دم می شود ، بر خلاف قهوه که ۳ روش دم کردن دارد, قهوه ترک , قهوه فرانسه و قهوه اسپرسو که در هر کدام از روش های فوق می بایست قهوه به اندازه های مختلف آسیاب شود .

محبوب ترین نوع قهوه ،  قهوه اسپرسو می باشد که به وسیله بخار و فشار آب تهیه می گردد, و معروف ترین قهوه که در کشور و کور ترکیه تهیه می گردد  ، قهوه ترک می باشد که به صورت جوشیدن  ودم آوری قهوه تهیه می گردد.

قهوه اسپرسو پایه و اساس سایر قهوه ها می باشد مانند امریکانو ، لته ، موکا ،

برخلاق باور عده ای که فکر می کنند ایران بیشتریم مصرف کننده چایی در دنیا می باشد ,مراکش ، مصر ،ترکیه ،هندوستان ،پاکستان از مصرف کنندگان عمده چایی در طول روز می باشند.

قیمت چایی نسبت به قهوه بسیار ارزان تر می باشد ، البته قهوه به دلایل تعرفه گمرکی و همچنین سلیقه ای بودن قیمت ها توسط وارد کنندگان تایین می گردد و اصلا با قیمت های جهانی همخوانی ندارد. فرق عمده قهوه با چای

چایی از کیلویی ۲۵هزار تومان شروع می شود و قهوه فله از ۴۵ هزار تومان و اگر برند باشد تا کیلویی ۱۸۰ هزار تومان هم می رسد.که عمده واردات قهوه از ایتالیا می باشد و جالب توجه است که کشور ایتالیا جز تولید کنندگان قهوه نمی باشد و تنها رست یا فرآوری قهوه که بخشی دارای ارزش افزوده فراوان می باشد را انجام می دهد.

عمده افراد روی کره زمین مصرف کننده قهوه هستند یعنی نزدیک حدود ۶۷ درصد مردم جهان , و ۳۳ درصد نیز چایی می نوشند ، حداقل ۵۰ درصد جمعیت قهوه خود در روز بیشتر از دو بار قهوه می خورند.

قهوه بعد از نفت یکی از تجارت های پر سود می باشد و بیشترین تولید قهوه در کشور های استوایی مانند کنیا ، زیمبابوه , برزیل ,و ویتنام و…. انجام می شود و بیشت چایی تولیدی در مناطق مرطوب شما کشور یا هندوستان به عمل می آید.

درباره مزایا و معایب قهوه و چایی سخن های بسیاری گفته شده است که تعدا زیادی از آنها ثابت نگردیده است ، و فقط در یک جامعه اماری بزرگ مورد بررسی قرار گرفته است مانند جلوگیری  از سرطان در صورت مصرف چایی و یا کاهش مبتلا به آلزایمر

Coffee cup and coffee beans on wooden background. Top view.

تهیه شده توسط فروشگاه اینترنتی کادوکارت : بزرگترین مارکت پلیس خرید اینترنتی کادو و هدیه

 

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.