راهنمای خرید کادو و هدیه

آموزش ساخت تراریوم زیبا در منزل به صورت تصویری

آموزش ساخت تراریوم زیبا در منزل به صورت تصویری

حتما شما هم گلدان های شیشه ای تراریوم را دیده اید که داخل یک شیشه کوچک تعدادی گیاه هستند ، حتما هم در مورد نوع ساختنش براتون سوال پیش آمده است ، ما در این نوشته می خواهیم نحوه ساختنش رو بهتون اموزش بدهیم و بعد از آن هم اصول نگهداریشو بهتون اعلام کنیم ، زیبایی گل هایی که به صوروت مینیاتوری کنار هم قرار گرفته اند و می توانید هر کجا که خواستید این گلدان زیبا را بگذارید ، زیبایی تراریوم ها را دوچندان کرده است ، برای هدیه و خرید کادو نیز خیلی پیشنهاد خوبیست ،مخصوصا برای کادو خانه جدید و یا هدیه تبلیغاتی ،البته برای هدیه تولد نیز برای افرادی که زیاد باهاشون صمیمی نیستید هم توصیه می شود. درضمن تراریوم یکی از محصولات پر فروش فروشگاه اینترنتی ما نیز می باشد

برویم سراغ اصول ساخت تراریوم های زیبایمان:

مرحله اول:انتخاب گیاه

سعی نمائیدگیاهانی را انتخاب نمائید که نیاز به نگهداری کمی داشته باشند و همین طور گیاهانی که رشد همگام دارند ،نه یک گیاه که سریع رشد می کنید و یکی دیگه کند رشد می کنید ،مثل سرخس، قارچ، ساکولنت و کوکتی

گیاهان کوچک انتخاب کنید ،شما می توانید گیاهان بزرگتری مثل استخدوس انتخاب کنید ولی حتما باید شیشه تراریومتان را بزرگتر انتخاب کنید.

گیاهان آپارتمانی را انتخاب کنید که نیاز به آفتاب زیاد نداشته باشند.

گیاهانی را انتخاب نمائید که نسبت به رطوبت بالا مقاوم باشند ،چون در شیشه های تراریوم به علت بسته بودن فظا به سرعت محیطی مرطوب ایجاد می شود.

برای شروع یک گیاه ارزان را انتخاب کنید تا خوب یادبگیرد و بعد از ان سراغ گیاهان گران تر بروید.

مرحله دوم:انتخاب ظرف شیشه ای

در این مرحله می بایست یک ظرف شیشه ای انتخاب کنید ، فرقی هم نمی کنه چه شکلی یا چه سایزی باشه ،حتی می تونه یک تنگ ماهی باشه یا یک شیشه مربا یا حتی یک آکواریومی که خیلی وقته بلا استفاده داخل انباری افتاده است ، همه گزینه های خوبی هستند ،فقط دقت کنید که شیشه مات نباشد ،تا بعدا برای تمیز کردنش به دردسر نیفتید.

مرحله سوم:انتخاب محل نگهداری تراریوم

تراریوم ها جز گیاهانی هستند که نیاز به نگهداری کمتری دارند ، ولی قبل از هر چیزی شما می بایست یک محل مناسب برای قرار گرفتن تراریومتان انتخاب کنید.

نور : تمام گیاهان احتیاج به نور آفتاب دارند ،هر چند با لامپ ها فلورسنت که مخصوص باغبانی هستند نیز می شود نور خورشید را تا حدودی جبران نمود ،ولی هیچ چیز جایگزین نور طبیعی نخواهد شد ،فقط مطمئن شوید که تراریومتان در معرض نور مستقیم قرار نخواهد گرفت.

دما :تراریوم باید در محلی قرار بگیرد که دمای متعادل دارد ،نه کنار بخاری نه در فضای سرد مثل یخچال یا فضای ازاد.

سطح مناسب : برای قرار دادن تراریوم می بایست یک سطحی را در نظر بگیرد که اولا کاملا مسطح باشد و بعد از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی نیز به دور باشد.

مرحله چهارم :خرید و تامین لوازم

خاک گلدان : خاکی که انتخاب می کنید باید خاک سبک باشد و برای زهکشی و رشد گیاه مناسب باشد.

سنگ های تزئینی : سنگ های تزئینی هم برای زیر خاک مورد نیاز هست و هم برای تزئینات گلدان تراریومتان لازم می شود .

زغال چوب فعال : اگر ظرفی که کارخانه در آن قرار دارد دارای سوراخ زهکشی است، از قطعات زغال چوب فعال استفاده کنید که می توانید از فروشگاه های عرضه آکواریوم یا مراکز باغ خریداری کنید. این خاک تازه نگه می دارد.

اسفنج :این اسفنج ها برای جذب آب در تراریوم مفید می باشد.

دستکش باغبانی

دکوراسیون : برای تزیئنات داخل تراریوم نیز می بایست چیزهایی که مناسب با سلیقه خودتون هست بخرید ، دکوری های خیلی زیبایی برای قرار گرفتن در تراریوم وجود دارد.

مرحله ششم : تمیز کردن شیشه برای ساخت تراریوم

ظرف شیشه ای را تمیز کنید. اگر ظرف قبلا استفاده شده باشد، آن را به طور کامل با آب صابون شستشو دهید و آن را خوب بشویید تا تمام باقی مانده های صابون را حذف کنید. تراریوم کثیف باکتری ها را در طول زمان رشد می دهد، در صورتی که می توانید از صابون ضد باکتری استفاده کنید.

آموزش ساخت تراریوم زیبا

مرحله هفتم :اضافه کردن ذغال و سنگریزه برای ساخت تراریوم

سنگها را برای زهکشی اضافه کنید. سنگریزه ها  را با زغال چوب مخلوط کنید. یک لایه در حدود یک اینچ از این مخلوط را داخل ظرف ایجاد کنید.

آموزش ساخت تراریوم زیبا

مرحله هشتم : افزودن خزه و اسفنج برای ساخت تراریوم

یک لایه خزه اضافه کنید قبل از افزودن، خزه را ظرف ۳۰ دقیقه در آب تمیز بشویید. ماسه باعث جلوگیری از نفوذ خاک به زغال سنگ می شود.

مرحله نهم :افزودن خاک برای ساخت تراریوم

 بسته به سایز تراریوم و طول ریشه گیاهان، باید حدود ۵ تا ۱۰ سانتی متر خاک را اضافه کنید. به آرامی آن را برای جابجایی هوا و سطوح سطح بسته بندی کنید. حفاری های کوچک را به خاک می رسانید که گیاهان را قرار می دهید.

آموزش ساخت تراریوم زیبا

مرحله دهم: افزودن گیاهان برای ساخت تراریوم

 یک گیاه را از ظرفش خارج کنید و ریشه ها را به آرامی تمیز و جدا کنید تا خاک اضافی را بیرون بیاورید. آن را به دقت در یک سوراخ که قبلا ساخته اید نصب کنید و خاک بیشتری را در اطراف آن اضافه کنید، به آرامی آن را بچرخانید. با بقیه گیاهان نیز همین کار را بکنید.

مرحله یازدهم :اضافه کردن دکور جهت ساخت تراریوم

دراین مرحله دکوری های خود را هر طور که دوست دارید اضافه کنید.

آموزش ساخت تراریوم زیبا

آموزش ساخت تراریوم زیبا

مرحله دوازدهم : رطوبت جهت ساخت تراریوم

با یک آب پاش به گیاهان خود آب دهید تا رطوبت یواش یوش جذب آنها شود

آموزش ساخت تراریوم زیبا

آموزش ساخت تراریوم زیبا

 

تهیه و ترجمه شده توسط فروشگاه اینترنتی کادوکارت :بزرگترین مارکت پلیس خرید کادو و خرید هدیه اینترنتی

خرید کادو و هدیه

خرید کادو و هدیه

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد نظرات: 1

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.