سینما و هنر

۱۰ فیلم که شخصیت منفی پیروز می شود

۱۰ فیلم مشهور که شخصیت منفی پیروز می شود

از امروز می خواهیم بخش سینما را نیز به وبلاگمان اضافه کنیم ، به دو دلیل ، یکی اینکه خودمون به شدت علاقه مند سینما هستیم و از زمانی که چشم باز کرده ایم پیگیر سینمای جدی بوده ایم ، سینمای اروپا ، آسیا و هالیوود  هم فرقی نداره ، معتقدیم هر سینما و صنعتی فیلم خوب داره ؛ حتی تو سینمای بالیوود هم میشه فیلم هایی پیدا کرد که ارزش هنری داشته باشند و دلیل دوم هم اینکه سینما علاقه مندان دو اتیشه ای دارد که خوشحال میشیم تجربیات خود را با انها در میان بگذاریم. در این نوشته می خواهیم ۱۰ فیلمی که سنت شکنی کرده ایند و بر خلاف سینمای معمول ، که شخصیت های منفی مغلوب می شوند ، شخصیت های منفی را در انتهاب فیلم پیروز کرده اند بپردازیم. ۱۰ فیلم مشهور که شخصیت منفی پیروز می شود

۱۰ فیلم که شخصیت منفی پیروز می شود

شماره ۱۰ – امی دان در فیلم Gone Girl (2013)

فیلمی با داستان پیچیده با بازی بن افلک و کارگردانی دیوید فینچر ، برگرفته شده از کتاب دختر گمشده نوشته کلین فلین ، داستان مردی که عاشق همسرش هست ولی همسرش به طرز عجیبی گم شده است و تا اواسط داستان شما متوجه نمی شوید ،چه اتفاقی درحال جریان است تا با شخصیت امی دان ، همسر بن افلک اشنا می شود .ادامه اتفاقات را نمی گوییم تا خودتان تماشا کنید این فیلم را

۱۰ فیلم که شخصیت منفی پیروز می شود

شماره ۹ – پل و پیتر در Funny Games (1997)

شاهکاری از میشائیل هانکه که نسخه امریکایی آن نیز توسط خودش مو به مو بازسازی شده است ، تصور کنید ، همسایه هایی دارید که ۲ پسر جوان و خوش برخورد و خوش تیپ هستند و یک روز به خانه شما می آیند و در کمال آرامش خانواده شما را به گروگان می گیرند و آزار های سادیسمی شروع می شود ، اشتباه نکنید بر خلاف سینمای اسلشر ، اصلا خونی در این فیلم دیده نمی شود ، اما شما را تا حد جنون می رساند .

۸-  لو بلوم  درNightcrawler (2014)

مطمئنا جک گیلنهال با این فیلم به دنیای سینما شناسانده شد ، هر چند فیلم های خوبی نیز قبل از اینکه بازی کرده بود ولی با این چشم در اکران جهانی دیده شد ، اشتیاق سیر ناپذیر رسانه ها به اخبار جدید ، از شخصیت لو بلو پس ساده و البته کمی زرنگ ابتدای فیلم در انتها شخصیتی می باشد که به هیچ اصولی پایبند نیست و این تغییرات تدریجی را شما احساس می کنید . این فیلم هم جز فیلم هایی هست که شخصیت بد در انتها پیروز می شود هر چند شما از او متنفر باشید.

۱۰ فیلم که شخصیت منفی پیروز می شود

۷-  جان کرامر در Saw (2004)

دیگر چه کسی هست که سری فیلم های اره را ندیده باشد ، افرادی که می بایست تاوان کارهای اشتباه و غیر اخلاقی خود را به بدترین شکل ممکن همراه با درد و رنج فراوان بدهند و اصلا هم هیچ بخششی در کار نیست ، واقعا اگر انسان ها برای هر اشتباه مجبور بودند اینگونه تاوان پس بدهند ، دنیای ما باز هم اینگونه بود ، در هر بخش نیز شخصیت بد به نحوی قسر در می رود یا منتقل می شود. اگر قلب قوی ای دارید حتما سری فیلم های اره را ببینید.

۱۰ فیلم که شخصیت منفی پیروز می شود

۶ – لی وو جین در OldBoy (2003)

یک روز بدون هیچ دلیلی فردی را می دزدند و ۱۵ سال تمام داخل یک اتاق کوچک زندانی می کنند ، بدون اینکه بفهمد برای چه و به چه جرمی و با هیچ کس در این ۱۵ سال هم نیست که صحبت کند ، بعد از ۱۵ سال و ازادی تصمیم می گیرد که دلیلش را بفهمد ، فیلمی به شدت زیبا و با پایانی تاثیر گذار ، تصمیم گیری در مورد شخصیت منفی کمی سخت است ،سینمای کره با این فیلم ها در دنیا مطرح گردید. ۱۰ فیلم مشهور که شخصیت منفی پیروز می شود

۵- روی در Primal Fear (1996)

فیلمی که برای ادوارد نورتون جوان جایزه اسکار نقش مکمل همان سال را به ارمغان آورد و مسیر بازیگری وی را تغییر داد. پیشنهاد می کنیم حتما این فیلم را هم بببنید .

۴-  جان دو در Se7en (1997)

هیچ عاشق سینمایی پیدا نمی شود که فیلم هفت راندیده باشد ، اینکه در این لیست دو قیلم از دیوید فینچر داریم اصلا عجیب نیست ، کارگردانی که ۲ فیلم کالت در سینما دارد ، باشگاه مشتزنی و همین هفت ، جالب است که برای هیجان بیشتر هیچ کس حتی نام شخصیت قاتل را نمی دانست و در عنوان بندی فیلم هم نامی از کوین اسپیسی نیامده بود ؛در انتهاب فیلم جان دو قاتل فیلم به هدف اصلی خود می رسد و سبد ۷ گناه خود را کامل می کند و این پیروزیست

۳- آنتون چیروگ در No Country For Old Men (2007)

هر چی از علاقمون به فیلم های کوئن بگیم بازم کمه ، دنیایی که فقط مخصوص خودشونه و مثل یک خلسه بی نهایته ، یک حس نئشگی تو فیلماشون هست ، بدون هیچ ادا و اطوار اضافه ای و بازیگرانی که فقط برای فیلم های کوئنی ساخته شدند ، در این فیلم هم خاویر باردم در نقش قاتلی بی رحم بازی می کند که گریم خیلی جالبی دارد . خودتان با دیدن عکس پایین قضاوت کنید ، این فیلم ارزش چندین بار دیدن را دارد .شک نکنید.

۲-  کیسر شوزه در The Usual Suspects (1994)

فیلمی کالت از برایان سینگر ، داستانی پیچیده و زیبا و همین طور بازی شگفت انگیز از کوین اسپیسی جوان ، هیچ کس تا انتها فیلم نمی تواند حدس بزند که کیسر شوزه افسانه ای ، قاتل بی رحم داستان کیست .هیچ توضیحی نمی دهیم ، فقط حتما این فیلم را ببینید تا دیدتان نسبت به سینما عوض شود.

۱- پرستار راچد در One Flew Over The Cuckoo’s Nest (1975)

نام این فیلم در ایران هم دیوانه از قفس پرید نامیده می شود و هم پرواز بر فراز آشیانه فاخته ، میلوش فورمن کارگردان لهستانی جز کارگردان های گزیده کاری است که خیلی کم فیلم ساخته ولی فیلم های تاثیر گذاری ساخته است ،مثل آمادئوس ، مردی روی ماه ، مردم علیه فلینت ،…. در این فیلم هم که تفسیر های زیادی می شود از شخصیت زندان ، دیوانه ، سرخپوست و پرستار نمود شخصیت منفی پرستار راچد است .

تهیه و ترجمه شده توسط فروشگاه اینترنتی کادوکارت : بزرگترین مارکت پلیس خرید اینترنتی کادو و هدیه

ترجمه شده از سایت : https://www.thecinemaholic.com

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.