راهنمای خرید کادو و هدیه

قیمت یک سفره هفت سین چقدر می شود؟ | برآورد هزینه های هفت سین

خرید عید نوروز

قیمت یک سفره هفت سین چقدر می شود؟

قیمت یک سفره هفت سین چقدر می شود؟ | برآورد هزینه های هفت سین

قیمت یک سفره هفت سین چقدر می شود؟

عید نوروز ۹۹ نزدیک است می شود که باعث میشود خیابان ها به شدت شلوغ شوند و  در خیابان های اصلی و فرعی هر گوشه و کناری را نگاه می کنید، دستفروش ها را  ببینید که بساط کرده اند و مشغول فروش اقلام ویژه عید نوروز هستند. از روسری و شال گرفته تا ماهی برای سبزی پلو شب عید و آجیل، همه را می توانید در بساط های شلوغ دستفروش ها پیدا کنید. بالا رفتن قیمت ها شاید از تعداد خریداران کم کرده باشد ولی به هیچ وجه در تعداد افرادی که به شوق تماشای کالاهای دستفروشان تغییری ایجاد نکرده است. قیمت یک سفره هفت سین چقدر برای شما آب می خورد؟

ما در این نوشته می خواهیم محاسبه کنیم که  یه سفره هفت سین با مخلفاتش چقدر برای شما آب می خورد ، به عیال وار بودن یا نبودن خانواده شما هم کاری نداریم. چون یه سری موارد دیگر جز موارد ضروری سفره هفت سین است.  زمانی که داریم این مقاله را  می نویسیم ، یعنی در تاریخ ۳۰ مرداد ماه سال ۹۸ قیمت دلار نزدیک ۱۰ هزارتومان است و این رقم را برای ثبت در تاریخ ذکر می کنیم، تا سالهای بعد، آیندگان تعجب نکنند که چرا همه چی انقدر ارزون بوده است !!!!

قیمت یک سفره هفت سین چقدر می شود؟ | برآورد هزینه های هفت سین

اول از همه می رویم سراغ سفره هفت سین ، تا قیمت های اقلام مورد نیاز را محاسبه کنیم

در قدم انیاز به یک سفره یا رومیزی  هفت سین دارید، که این سفره حداقل باید یه طرح و ملیله دوزی و منجوق دوزی داشته باشد که قیمت آن از ۸۰ هزارتومان تا ۲۰۰ هزارتومان می باشد. بخش بعدی ظرف های هفت سین می باشد ، که یک ست کامل سفره هفت سین بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می باشد .

مرحله بعدی اقلام خود هفت سین هستند که شامل ، سیب ، سماق ، سرکه ، سکه ، سنجد ، سبزه ، سمنو ، که اگر بخواهید همه را اماده و حاضر بخرید ، و مدل های ساده را در نظر بگیرید ، سیب ۴۰۰۰ تومان، سماق ۲۰۰۰ تومان، سرکه ۱۰۰۰ تومان، سنجد ۳۰۰۰ تومان، سبزه ۱۰۰۰۰ تومان، سمنو ۵۰۰۰ تومان  وسکه و پول هم که اختیاری هست که حدودا ۳۰ هزارتومان می گردد.

قیمت ۲ عدد ماهی قرمز هم حدودا ۱۰٫۰۰۰ تومان می شود که اگر تصمیم بگیرید ماهی فایتر بخرید حدودا ۲۰ هزارتومان برای شما هزینه بر می دارد. یک تنگ ماهی هم لازم دارید که همان هم با توجه به مدل ها و جنس های موجود حداقل ۳۰ هزارتومان باید هزینه کنید.

برای زیبایی بیشتر سفره هفت سین خود احتیاج به خرید شمع هم دارید، البته تصور می کنیم که شما شمعدان را خریده اید و نباید دوباره شمعدان بخرید، برای دو عدد شمع کوچک نیز باید حدودا ۵۰۰۰ تومان هزینه کنید.

شما به یک عدد گلدان یا دسته گل نیز نیاز دارید، که معمولا یک گلدان با گل سنبل بر روی سفره هفت سین انتخاب رایج و خوبی به شمار می رود که گلدان سنبل نیز حدودا بین ۱۵ هزار تومان  برای شما آب می خورد .

خب تا اینجا به یک جمع بندی در مورد سفره هفت سین رسیدیم. برای یک سفره هفت سین حداقل باید ۲۵۰ هزارتومان هزینه کنید.

برویم سراغ بخش های خوشمزه سفره هفت سین، که حتما باید کنار سفره شما باشد. نیاز به خرید یک تا ۲ کیلو آجیل دارید، در صورتی که در آجیل شما کمتر پسته و بادوم زمینی باشد باید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتومان هزینه آجیل بدهید.

یک کیلو شیرینی خشک و همین طور شیرینی نخود چی و چند مدل شکلات حدودا ۱۰۰ هزارتومان می شود.

نیاز به خرید یک کیلو پرتقال و سیب و موز و میوه های دیگر هم دارید که در صورتی که از هر کدام یک کیلو تهیه کنید حدودا ۵۰ هزارتومان نیز هزینه میوه های تان خواهد شد .

قیمت یک سفره هفت سین چقدر می شود؟ | برآورد هزینه های هفت سین

پس تا اینجا ۴۵۰ هزارتومان هم هزینه آجیل و شیرینی و شکلاتتان خواهد شد .

مرحله بعدی و نهایی هزینه ها غذای قبل از عید نوروز می باشد، هزینه یک سبزی پلو با ماهی با نیم کیلو برنج ایرانی ، ۲ عدد ماهی قزل آلا، یک نوشابه خانواده، یه کاسه ترشی، سبزی خوردن و کوکو سبزی نزدیک ۱۰۰ هزارتومان می شود.

هزینه غذای قبل از عید نوروز نیز با تصور ماهی قزل آلا سبزی پلو و مخلفات نزدیک ۱۰۰ هزارتومان می شود.

 تمام فرضیات بالا برای یک خانواده ۳ نفره می باشد، مادر و پدر و یک فرزند, البته هزینه های خرید عیدی و کادو نیز به موارد بالا اضافه می شوند، که همسران برای هم کادو و هدیه می خرند و همچنین نباید هدیه  برای فرزندان را فراموش کرد. که این مورد نیز حداقل و در خوشبینانه ترین حالت بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان هزینه در بر خواهد داشت.

با یک حساب سرانگشتی شما برای یک سفره هفت سین به همراه شیرینی و مخلفات و غذای قبل از عید نوروز باید نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان هزینه کنید. تازه با رعایت مواردی که در بالا گفته شد.

برای خرید کادو برای شب عید و هدیه از فروشگاه اینترنتی کادو و هدیه کادو کارت دیدن فرمایید.

 

کادوی مناسب برای نهمین سالگرد ازدواج نتیجه گیری: ما در این مقاله برای شما برآوردی از هزینه های مورد نیاز برای آماده کردن یک سفره هفت سین برای عید نوروز را انجام داده ایم که شما با این برآورد احتمالی می توانید با آگاهی قبلی از هزینه ها خرید خود را انجام دهید. کادوی مناسب برای نهمین سالگرد ازدواج

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.