راهنمای خرید کادو و هدیه

چگونه جواهرات و اشیا برنزی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن اشیا برنزی

تمیز کردن اشیا برنزی

همه ما اطرافمان پر از خنزر و پنزر هایی هست که به علت قدیمی شدن و رنگ رو رفتگی از چشممان افتاده است و ازشان استفاده نمی کنیم , مثل جواهرات بدلی , مجسمه های دکوری , و…..ما در اینجا قصد داریم به شما با راهکارهای ساده , تمیز کردن اجسام برنزی را بیاموزیم تا مثل روز اول براق و نو شوند و بتوانید از انها استفاده کنید.(تمیز کردن اشیا برنزی )

الان که داریم این مقاله را به روز می کنیم و تغییراتی به ان اضافه می کنیم قیمت مجسمه های برنزی بنا به قیمت دلار جهش چند برابری داشته اند و برای یاداوری خودمان حداقل خوب است که ذکر کنیم قیمت دلار در حال حاضر ۱۰۲۰۰ تومان شده است.
البته لازم به ذکر است که خصوصیت خوب جواهرات برنزی و همچنین مجسمه های برنزی حالت قدیمی بودن آنها نیز هست و الان خیلی از آنها به حالت قدیمی تولید می شوند. که به آن اصطلاحا پتینه شده نیز می گویند ,پس  زیاد به براق بودن یا تمیز بودن شی برنزی خود حساسیت نشان ندهید مگر انکه دیگر غیر قابل تحمل شده باشد.

روش اول : استفاده از آب جوش

ابتدا داخل یک ظرف مقداری آب پر کنید , به صورتی که وقتی شی شما داخل آب جوش قرار می گیرد کاملا زیر آب قرار گیرد , و صبر کنید تا آب کاملا به جوش بیاید ، وقتی آب کاملا به جوش امد شی برنزی را  به آرامی داخل آب جوش بیندازید. بگذارید ۵ دقیقه داخل ظرف در حال آب جوش بماند . و مراقب باشید که هیچ بخش از مجسمه برنزی بیرون از آب نماند , چون باعث دورنگ شدن شی برنزی خواهد شد ,برای مجسمه های برنزی نیز می توانید همین راهکار ار استفاده نمائید .

  • پس از آنکه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گذشت سپس شی برنزی  خود را با انبر از داخل اب جوش خارج کنید و و داخل یک پارچه حوله ای بگذارید وآن را خشک نمایئد تا به حدی که فقط کمی مرطوب باشد
  • پس از آن مقدار ی مایع صابون بر روی جسم برنزی بریزید و با پارچه موجود آنرا به شدت بمالید تا تمام آلودگی ها از روی آن پاک شوند.

[irp posts=”24123″ name=”راهنمای خرید عطر و اودکلن برای هدیه“]

    • مرحله آخر آن را با یک پارچه کاملا خشک , خشک نمائیدو مطمئن شوید هیچ گونه رطوبتی بر روی شی شما نمانده است.
    • حالا مجسمه یاآویز برنزی شما مثل روز اول تمیز و براق شده است ,این روش ار می توانید برای سایر اشیای برنزی نیز استفاده کنید ,لازم به ذکر است از این روش برای سایر اشیای فلزی مثل نقره ,مس  نیز می توانید استفاده نمائید و لازم نیست برای تمیز کردن جواهراتتان دیگر وجهی بپردازید
    • البته در بعضی موارد با یک برس یا مسواک کوچک نیز می توانید کمک کنید که تمام قسمت ها و گوشه های زیور آلات شما را به خوبی تمیز نماید
    • جواهر یا مجسمه برنزی شما حالا مثل روز اول تمیز و براق شده است و می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

  • روش دوم : استفاده از نمک , سرکه و آرد
    • در روش دوم که تا حدودی متفاوت از روش اول است ,سعی می نمائیم به روشی دیگر به شما بیاموزیم که چگونه جواهرات و مجسمه ای برنزی خود را تمیز و براق نمائید. معمولا جواهرات هر شش ماه یک بار نیاز به تمیز کردن دارند و مجسمه ها و اشیا  فلزی نیز هر دوسال  می بایست تمیز شوند.
    • معمولا خانواده ها این کار را هر سال موقع خانه تکانی انجام می دهند و خیلی از افراد از جلاسنج استفاده می کنند که این روش هم روش خوبی هست و با سائیدن ش مورد نظر به براقی مطلوب خودشان می رسند.
    • در این روش ابتدا ۱ قاشق چایخوری نمک را با یک فنجان سرکه سفید خوب مخلوط کرده وسپس  مایع حاضر شده را با مقداری آرد ترکیب می کنیم تا ماده ای خمیری شکل و به صورت رقیق به دست آید,این ماده خاصیت اسیدی دارد و باعث جداشدن کثیفی و جل انها در خود خواهد شد و از این ماده برای تمیز کردن سایر اشیای خود نیز می توانید بهره ببرید.
    • در مرحله دوم شی برنزی خود را داخل کاسه محتوی این مخلوط انداخته ومی گذارید ۱۵ الی ۶۰ دقیقه داخل این ماده بماند.البته  باید مانده برنزی را داخل این مخلوط حسابی ماساژ دهید تا ترکیبات به همه جای شی رسوخ کند.
    • البته می توانید از یک برس یا مسواک قدیمی نیز برای این کار استفاده کنید و فقط کافیست با برس ماده ساخته شده را به همه جای مجسمه یا زیور آلات برنزیتون برسونید ,و بگذارید تا یک ساعت ماده اسیدی و برنزتونو تنها بگزارید تا با هم دیگه صحبت ها شونو انجام بدهند !

[irp posts=”23710″ name=”10 پیشنهاد خلاقانه و هیجان انگیز به جای قرارهای عاشقانه( اینفوگرافی)”]

  • در مرحله سوم شی را خارج کرده و در زیر آب گرم به مدت ۵ دقیقه می شوریم. و با دست یا همان برس خوب می شوریمش تا به خوبی قسمت هایی که چسبیده است کنده شوند.
    • .
    • در انتها جواهر یا مجسمه برنزی را داخل یک پارچه خشک گذاشته و آن را به شدت خشک می کنیم واطمینان حاصل می کنیم که هیچ رطوبتی بر روی جنس باقی نمانده است.
  • و حالا تمام شده ,برای اینکه متوجه تغییر شوید حتما از قبل و بعد از شی خود عکس بگیرید تا متوجه تغییر شگرف کالای خود بشوید.

[irp posts=”22450″ name=”با ۵۰ تومن چه کادوهایی میشه خرید؟

تهیه و ترجمه شده توسط فروشگاه اینترنتی کادوکارت : بزرگترین مارکت پلیس خرید کادو و هدیه

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهی در مورد “چگونه جواهرات و اشیا برنزی را تمیز کنیم؟

  1. صبا مقدسی گفت:

    قرار دادن زیورآلات برنزی توی آب جوش باعث نمیشه که چسبی که برای اونا بکار رفته وا بره

  2. Rezvan گفت:

    ای کاش از مراحل تمیز‌ کردنشم عکس میذاشتید

  3. Kamiar گفت:

    Kheili karbori bood mersi

  4. دینا گفت:

    برنز هر چی کدر تر باشه بهتره

  5. Golnazzia گفت:

    Vali khoobe ke har chand vaght ye bar tamiz beshe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.