سینما و هنر, عجیب و غریب ها

پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما | 10شخصیت اسرار آمیز دنیای سینما

بسیاری از فیلم ها داستان سر راستی دارند ، فیلم نامه شان طبق اصول اولیه و کلاسیک فیلم نامه نویسی نوشته شده است ، شروعی دارند ، نقطه اوجی ، چندین گره و نقطه پایان ،که شاید ۸۰ درصد فیلم هایی که ساخته می شوند از این دست هستند ، وبیشتر فیلم کارگردانشان هستند که نمونه های زیادی از شاهکاری سینما در این دسته جای می گیرند ولی برخی فیلم ها هم هستند که فیلم فیلم نامه نویس  شان هستند و پیچش های داستانی بسیاری در فیلم وجود دارد که کار هنرپیشه گان را نیز سخت می نماید ، جدای از فیلم نامه ، بررسی شخصیت های پیچیده این فیلم ها نیز کار دشواری است ، که در این نوشته می خواهیم پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما  را بررسی کنیم :

۱۰ – پاتریک باتمان – American Psycho

کریستین بیل با فیلم های متعددی مثل سری های بتمن ؛ ماشینی ، شعبده باز و… ثابت نموده است که هنرپیشه بزرگی هست و جایگاه خود را در سینما با همین چند فیلم نیز تثبیت کرده است ، یکی از فیلم های کالت وحشت سینما همین فیلم روانی آمریکایی می باشد داستان زندگی پاتریک مدیر اجرایی جوان و باهوش وال استریت که دچار پارانویا می باشد ، فیلم های با نقد های بسیار خوبی مواجه شد، اگرچه فروش بالایی را به دست نیاورد ولی برای کریستین بیل کامنت های مثبتی داشت.

پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما

۹- نینا سایر در Black Swan

ناتالی پورتمن تا قبل از این فیلم زیاده دیده نشده بود وهمه نقش او را در لئون یا جنگ ستارگان به یاد داشتند ، تا قوی سیاه دران آرنوفسکی را بازی کرد ،و یکی از تاریک ترین و پیچیده ترین شخصیت های زن  سینما در قرن اخیر را ایفا نمود ، داستان هنرمندی که به دنبال کمال است و او هم اسیر پارانویای خود است. قوی سیاه از آن دسته فیمل هایی هست که نمی شود توصیف داستانش را نوشت ، فقط باید به شکل یک فیلم زیبا تماشایش کرد و از بازیگری و فیلم نامه بی نظیرش لذت برد. و یکی از پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما را تماشا کنید

پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما

۸- تئودور تامبلی در Her

خوآکین فونیکس بازیگر اصلی فیلم واقعا یکی از بهترین نقش های سینما در چند دهه اخیر بازی کرده است ،مردی که مشکل احساسی دارد ، تا زمانی که یک ربات با هوش مصنوعی را می خرد و عاشق هوش مصنوعی می شود . اسپایک جانز، نویسنده  ،کارگردان، نتصویر زیبایی  از وضعیت روابط مدرن را به تصویر می کشد و ما را مجبور می کند تا دوباره تصورات ما درباره عشق،  ارتباط عاطفی را  ارزیابی کنیم. نکته جالب در مورد شخصیت تئودور این است که او می تواند هر کدام از ما باشد .

۷- مایکل بلانش در Elle

فیلمی در سبک تریلر روانشناسانه به کارگردانی پل ورهوفن است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. ورهوفن ۱۰ سال پس از ساخت فیلم کتاب سیاه این فیلم را ساخت. این فیلم داستان یک زن تاجر به نام میشل است که در خانه‌اش توسط ضارب ناشناس مورد تجاوز قرار گرفته است. این فیلم در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۷ جایزه بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد. بازی ایزابل هوپر در این فیلم شگفت انگیز است .

 پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما

۶- فردی کوئل و لنکستر داد در The Master

ولقعل پل توماس اندرسون را باید یکی از بزرگترین و پیچیده ترین کارگردان های سال های اخیر دانست ،  فیلیپ سیمور هافمن و خواکین فونیکس در این فیلم بازی می کنند ، ابهام های موضوعی در سینمای اندرسون چیزی است که او را نابغه می سازد. اما با «استاد»، اندرسون ما را فقط با مطالعه شخصیتی غافلگیر نمی کنید ، او به طور جدی همه بایدها را با رسمیت شناختن طرح یا روایت سوق می دهد و در عوض، دو رویکرد را در کنار هم قرار می دهد. در این فیلم رابطه بسیار پیچیده این دو شخصیت را می توانید تماشا کند ، فیلم استاد هم از آن دست فیلم هایی هست که نمیشود داستانش را سر راست تعریف کرد .

۵- کادن کتارد در Synecdoche New York

تنها چارلی کافمن می تواند چنین فیلم پیچیده ای بسازد ؛ تنها فیلم کارگردان آثار بزرگی مثل جان مالکویچ بودن ،  اقتباس ، درخشش ابدی یک ذهن بی لک ،و… این فیلم را با بازی فیلیپ سیمور هتفمن ساخته است ، داستان کارگردان تئاتری که قصد دارد بزرگترین تئاتر جهان را بسازد ، او دچار پارانویا می شود ، فیلم پر از صحنه های سورئالیسم است که شما را در هر نما غافلگیر می کند ؛مطمئنا باید چندین بار این فیلم را تماشا کنید.این فیلم شاید جز غمگین ترین فیلم های چند دهه اخیر نیز قرار بگیرد.

پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما

۴- بتی الم/ دایان سلوین در Mulholland Drive

یکی از بزرگترین حسرت های عاشقان سینما خداحافظی دیوید لینچ با دنیای کارگردانی و فیلم سازی می باشد ، دیوید لینچ فیلم های بزرگی ساخته است مثل مرد فیلم نما ، بزرگراه گمشده ، مخمل آبی ، ولی مطمئنا شاهکار فیلم سازی او همین جاده مالهالند می باشد ، فیلم داستان زنی که اسیر پارانویا است و عاشق بازیگری و هالیوود است او هم یکی از پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما هست .

۳- چارلی کافمن در Adaptation

چارلی کافمن، به نظر من، بزرگترین فیلمنامهنویس در تاریخ سینما است، مردی که فیلمنامههایش به شدت پر سر و صدا  است  و با “اقتباس”، او بزرگترین فیلمنامه ای که تا کنون خوانده ایم رانوشته است ، این فیلم به نحوی داستان خود چارلی کافمن است ، شخصیتی که قصد دارد یک فیلم نامه بنویسید ولی در این راه با مشکلات فراوانی روبرو می شود .

۲- دنیل پلینویو در There Will Be Blood

دنیل دی لوئیس واقعا یکی از بزرگترین بازیگران در حال حاضر می باشد ، و تقریبا و شاید اصلا فیلم بدی بازی نکرده است ، و رکورد دار اسکاری بازی گری است ف کافیست چند تا از فیلم های او ار مرور کنیم ، دسته نیویورکی ها ، پای چپ من ، خون به پا خواهد شد . در این نقش مردی را بازی می کنید که زمین های کشاورزان که احتمال نفت دارند را با قیمت پایین و دوز و کلک می خرد و کمک کم ثروتمند می شود ولی این حرص و طمع او تمامس ندارد و ما می توانیم به ارامی استحاله شخصیتی او را تماشا کنیم.

پیچیده ترین شخصیت های قرن تاریخ سینما

۱- اریکا کوهات در The Piano Teacher

میشائیل هانکه جز فیلم سازان محبوب منتقدین هست ، و شاهکارهای زیادی هم مثل روبان سفید ، بازی های مسخره ف پنهان و …. دارد ولی باید این فیلم را شاهکار تمام عیار او دانست  .

    

تهیه و ترجمه شده توسط فروشگاه اینترنتی کادو کارت : بزرگترین مارکت پلیس فروش اینترنتی کادو و هدیه

خرید کادو و هدیه

خرید کادو و هدیه

ترجمه شده از سایت : www.thecinemaholic.com

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.