راهنمای خرید کادو و هدیه, هدیه برای آقایان, هدیه برای خانم ها

هر آنچه که باید درباره ی پیپ چوبی و استم آن بدانید

پیپ چوبی

پیپ یک وسیله برای کشیدن تنباکو است که از یک کاسه حفره برای قراردادن تنباکو ؛ و یک دستگیره چوبی نازک که در انتها به یک استم ختم میشود تشکیل شده است . پیپ ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند از پیپ های ماشین ساز ساده  گرفته تا پیپ های دست ساز و با ارزش بالا که پیپ چوبی از مرغوب ترین آن ها هستند در این مقاله شما را با هر آنچه که باید درباره ی چوبی و استم آن بدانید آشنا می کنیم.

مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم:

  • اجزای اصلی پیپ
  • مزایا و معایب استفاده از پیپ چوبی
  • دلایل تمیز کردن پیپ چوبی
  • مراحل و وسایل مناسب تمیز کردن پیپ چوبی
  • استم پیپ چیست؟

اجزای اصلی پیپ

قسمت بدنه و کاسه پیپ معمولا از جنس چوب بریار، مرشام و حتی چوب ذرت میباشد و کمتر از چوب های متراکم آلبالو، زیتون، چوب افرا، چوب کهور و بلوط  برای ساخت پیپ استفاده می شود.

مزایا و معایب استفاده از پیپ چوبی

مزیت استفاده از پیپ چوبی

مزیت استفاده از پیپ چوبی این است که در برابر آتش تحمل بالایی دارد و می تواند رطوبت محیط را به خود جذب کرده و به تنباکو بدهد که باعث می شود تنباکو بوی ملایم تری پیدا کند.

معایب استفاده از پیپ چوبی

یکی از معایب پیپ چوبی این است که هنگام استفاده از آن، توتون به تدریج به بدنه پیپ چسبیده و امکان جدا کردن توتون سوخته به مرور زمان از بین میرود و بوی توتون سوخته تا مدت ها در پیپ به جا می ماند که برای بسیار از مصرف کنندگان پیپ چندان خوشایند نمی باشد.

دلایل تمیز کردن پیپ چوبی

انواع پیپ چوبی به مرور استفاده باید تمیز شوند. که بعضی از دلایل آن به شرح زیر هستند:

۱- جمع شدن بذاق و شیره حاصل از استعمال توتون در پیپ

۲- کیک بستن داخل آتشگاه

۳- گیر کردن خرده های توتون در لوله دهنی یا لوله آتشگاه

۴- بد طعم شدن پیپ پس از چند بار استفاده

۵- از بین بردن میکروب ها

6-لذت بیشتر از یک اسموک لایت و خنک

مراحل و وسایل مناسب تمیز کردن پیپ چوبی

برای تمیز کردن پیپ چوبی ابتدا باید پس از استعمال پیپ فیلتر را از درون آن بیرون بیاورید سپس پیپ را در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شود اگر فیلتر را بیرون نیاورید ممکن است فرآیند خشک شدن پیپ 4 تا 5 روز طول بکشد.بعد از این که پیپ خشک شد با وسایل زیر به تمیز کردن پیپ بپردازید.

1- نخ تمیز کننده

نخ به دو دسته زبر و نرم تقسیم می شود در صورتی که پس یک یا دو اسموک پیپ خود را تمیز می کنید از نخ نرم استفاده کنید و در صورتی که دیر به دیر پیپ خود را نخ می کشید از نخ زبر استفاده نمایید.

2 -مایع تمیز کننده

مقدار زیادی از مایع های تمیز کننده  پیپ از اتانول تشکیل شده است و الباقی سایر موادی که می تواند به بهتر پاک شدن پیپ کمک کند. اگر از مایع تمیز کننده دیفیوزر استفاده کنید نتیجه رضایت بخش تر خواهد بود چون که مایع دیفیوزر علاوه بر پاک کردن قیمت دهنی و چوبی کمک می کند  تا طعم تلخ و بوی بد پیپ از بین برود.

نحوه استفاده از مایع دیفیوزر هم  به این صورت است که ابتدا مایع را داخل لوله دهنی اسپری می کنید تا از سمت دیگر مایع بیرون بریزد، سپس با نخ تمیز کننده آنرا خشک می کنید. همین کار را برای داخل لوله چوبی پیپ و قسمت آتشگاه هم باید انجام بدهید.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
راهنمای خرید پیپ و توتون

 استم پیپ چیست؟

استم پیپ یا همان دهانگیر پیپ قسمتی است که که در قسمت انتهایی پیپ به قسمت جلویی پیپ متصل می شود که در بعضی مواقع قابل جدا شدن از پیپ هستند و در مواقعی دیگر به صورت یک سره با بدنه پیپ ساخته می شوند که قابل جدا شدن نیستند. معمولا برای ساخت استم از ولکانیت و لوسیت استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایبی دارند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ولکانیت

مزایا

نرم تر از لوسیت می باشد که در نتیجه فشار کمتری به دندان ها وارد می کند و نگهداری آن با دندان راحت تر است و باعث پایداری و استحکام بیشتر پیپ در دهان می شود. یکی دیگر از مزایای ولکانتی این است که میتوان آن را با ظرافت بیشتری ساخت که برای پیپ هایی با ظاهری ظریف مناسب است و همچنین تنظیم و اتصال استم ساخته شده از ولکانیت به بدنه پیپ برای سازندگان پیپ راحت تر است .

معایب

طیف رنگی ولکانیت تنوع کمتری دارد  همچنین احتمال آسیب پذیری، شکستن، رنگ پریدگی و اکسید شدن آن بیشتر است .

لوسیت

مزایا

این استم دارای تنوع رنگ و طرح بسیاری است و دارای استحکام و دوام بالایی می باشد همچنین نگهداری و تمیز کردن آن بسیار آسان است.

معایب

به دلیل محکم بودن لوسیت فشار زیادی به دندان ها وارد می شود و نگهداری آن بین دندان ها سخت است همچنین به دلیل ضخامت آن از ظرافت کمتری برخوردار است که اتصال و تنظیم آن را به بدنه پیپ سخت تر می کند.

مزیت استفاده از پیپ چوبی چیست؟

مزیت استفاده از پیپ چوبی این است که در برابر آتش تحمل بالایی دارد و می تواند رطوبت محیط را به خود جذب کرده و به تنباکو بدهد که باعث می شود تنباکو بوی ملایم تری پیدا کند.

معایب استفاده از پیپ چوبی چیست؟

عیب استفاده از پیپ چوبی این است که هنگام استفاده از آن، توتون به تدریج به بدنه پیپ چسبیده و امکان جدا کردن توتون سوخته به مرور زمان از بین میرود و بوی توتون سوخته تا مدت ها در پیپ به جا می ماند.

استم پیپ چیست؟

استم پیپ یا همان دهانگیر پیپ قسمتی است که که در قسمت انتهایی پیپ به قسمت جلویی پیپ متصل می شود که در بعضی مواقع قابل جدا شدن از پیپ هستند و در مواقعی دیگر به صورت یک سره با بدنه پیپ ساخته می شوند که قابل جدا شدن نیستند.

جمع بندی

در آخر پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید پیپ را برای خودتان یا هدیه دادن تهیه کنید سعی کنید بهترین و مرغوب ترین نوع آن را خریداری کنید تا لذت استفاده از آن را چند برابر کنید فروشگاه کادوکارت دارای تنوع بسیاری از انواع پیپ و تنباکو است که به شما برای تهیه ی یک پیپ مرغوب و با کیفیت کمک خواهد کرد.

توضیحات بیشتر درباره ی پیپ از زبان ویکی پدیا

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد نظرات: 8

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.