راهنمای خرید کادو و هدیه

هدیه دادن حیوانات خانگی به عنوان کادو ! درست یا غلط؟

هدیه دادن حیوانات خانگی به عنوان کادو

چقدر اهل هدیه دادن و کادو دادن هستید ؟چقدر دوست دارید طرف مقابلتان را خوشحال کنید ؟ چقدر سورپرایز کردن طرف مقابلتان دارای اهمیت است ؟ یا شاید جز آن دسته افرادی هستید که فقط برای از سر باز کنی یک کادو و هدیه می خرید ، فرقی هم نمی کنه کادو تولد دارید می گیرید یا کادو سالگرد ازدواج یا کادو ولنتاین ، اولین چیزی که به ذهنتان برسد را می خرید و وقتی هم به جواب متفاوتی نرسید ، سراغ عطر و اودکلن می روید ، ما در اینجا می خواهیم این سوال اساسی را بررسی کنیم که ایا هدیه دادن حیوانات خانگی درست هست یا خیر ؟ معمولا حیوانات خانوادگی را برای هدیه برای مناسبت هایی مثل کادو تولد ، هدیه سالگرد ازدواج ، هدیه کریسمس و حتی کادو ولنتاین نیز می گیرند.

همان طور که در مقالات متعدد قبلی هم بررسی کردیم ،بهترین روش با بیشترین بازده خرید کادو و هدیه شناخت طرف مقابلتان و علایق و احساسات اوست ، باید به طور کلی تیپ شخصیتی او را بشناسید ، و آن وقت راحت می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای او بخرید ، مثلا برای شخصیتی که اهل تیپ و مد هست عطر و کلاه و انگشتر گزینه عالی است یا برای شخصیت حسابگر نباید اصلا سراغ کادوهای گران بروید ، یا برای شخصیت ورزشکار که اهل ورزش و حفظ تناسب اندام و سلامتیش هست بهترین گزینه خرید هدیه هایی هست که به هدفش کمک کنه مثل یک کفش ورزشی  و خیلی حالت های دیگر.

ولی قبل از جواب دادن به سوال بالا باید بپرسیم اصلا خرید و فروش حیوانات خانگی درست هست یا خیر؟ در مورد این سوال دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد :

یک سری که اصولا با خرید و فروش حیوانات مخالف هستند و به عنوان یک موجود زنده ، این عمل را اخلاقی نمی دانند ،اصلا چه معنی دارد که یک موجود زنده که حق زندگی دارد را خرید و فروش نمائیم و حتی پا را فراتر می گذارند و آن را با فروش برده مقایسه می کنند ، اما راه حل چیست ؟

سری دوم هم که جمعیت بیشتری دارند ، زیاد در وادی اخلاق مداری نیستند و برایشان اهمیتی ندارد که یک حیوان خانگی مورد علاقه شان را بخرند و سعی کنند از او نگهداری کنند ، حتی اگر اصول نگهداری از یک حیوان خانگی را ندانند و در این حالت که فرد زیاد آگاهی با اصول نگهداری حیوان خانگی ندارد ، دو حالت پیش می آید یا  سعی می کند و وقت می گزارد تا شرایط خوبی برای نگهداری از حیوان فراهم کند یااینکه نه ، سعی می کند حیوان را باشرایط زندگیش وفق دهد که پس از مدتی به علت آزار حیوان و عکس العملی طبیعی وی به این شرایط مثل سرو صدا کردن ،کلافه شده و به دنبال راه حلی برای خلاص شدن از وی می گردد.

قبل از اینکه بخواهید یک حیوان خانگی بخرید چه به صورت هدیه و کادو و چه به صورت معمولی ابتدا باید با اصول نگهداری از آنها آشنا شوید و ببینید که اصلا شرایط آنها را دارید یا خیر ؟صرف اینکه شما سگ دوست دارید کافی نیست ، برای همین قبل از به خانه اوردن پت ها ، با افرادی که سابقه نگهداری آنها را دارند خوب مشورت کنید ، حتی اگر می توانید برای چند روز آنها را به صورت امانت و آزمایشی قرض بگیرید.

هدیه دادن حیوانات خانگی به عنوان کادو

هدیه دادن حیوانات خانگی به عنوان کادو

پت هایی که در حال حاضر وجود دارد و خرید و فروش می شود را می توان شامل سگ ، انواع نژاد گربه ، خرگوش ، خزندگانی مثل ایگوانا ومار و… ، پرندگانی مثل طوطی و قناری و….  و همستر و خوکچه هندی ، البته دو دسته اول یعنی سگ و گربه بیشترین محبوبیت را دارند.

اما راه حل چیست برای افرادی که به دلایل گوناگون عاشق حیوانات هستند و همین طور شرایط آن را هم دارند و می خواهند یک  حیوان خانگی داشته باشند ، پیشنهاد ما برای این سری افراد نگهداری از حیوانات “واگذاری ” می باشد . ( هدیه دادن حیوانات خانگی  )

واگذاری چیست ؟ در همه جای دنیا مراکزی دارد برای نگهداری حیوانات رها شده ، پیدا شده ، بد سپرست ،معلول ، حیواناتی که صاحبشان آنها را نمی خواهند یا مثلا زایمان کرده و شرایط نگهداری توله هایشان نیست ، به طور کلی مثل شیر خوارگاه انسانهاست ، که افرادی که حساسیتی روی نژاد حیوانشان ندارند و می روند و سرپرستی یک حیوان را بر عهده می گیرند .البته در ایران چنین مراکزی به صورت رسمی وجود ندارد چون هنوز داشتن حیوان خانگی مثل خیلی موارد شخصی دیگر ،مورد احترام نمی باشد . ولی با یک جستجوی ساده در اینترنت با کلمه “واگذاری ” می توانید گزینه های بسیاری پیدا کنید ،اما مزیت گرفتن این حیوانات چیست :

اولا اینکه لازم نیست شما هزینه ای برای دریافت این حیوانات بپردازید .

دوما شما دارید سرنوشت حیوانی که شاید مجبور بوده تا اخر عمر در خیابان یا در قفس باشد را عوض می کنید و عملی کاملا اخلاقیست.

سوما مانع رونق کسب و کار افرادی که با هدف خرید و فروش حیوانات ، فقط باعث زاد و ولد آنها می شوند را می گیرید.

امیدواریم ۳ دلیل بالا شما را قانع کرده باشند که به جای خرید حیوانات و ریختن پول به جیب دلالان ، حیوانات قابل واگذاری را تحویل بگیرید .

با مقدمه نسبتا طولانی بالا برگردیم سراغ سوال اولمان که ایا هدیه دادن حیوانات خانگی  درست هست یا خیر ؟ چه تیپ شخصیت هایی قابلیت نگهداری حیوانات را دارند ؟برای نگهداری حیوانات شرط های زیر لازم است :

۱- فردی که می خواهد نگهداری از حیوان را به عهده بگیرد باید وقت کافی برای این قضیه را داشته باشد ، حیوان خانگی به خصوص سگ ها به ۱ ساعت وقت روزانه برای گردش نیاز دارند ، برای سایر حیوانات خانگی شما باید به نظافت آنها ، خوراک ، مسائل پزشکی  و سرگرمی نیاز دارند ، پس اگر وقت کافی برای این موارد را ندارید ، دور داشتن حیوان خانگی را باید خط بکشید.

۲- توانایی پرداخت هزینه های مورد نیاز برای حیوان خانگی داشته باشند ، به هر حال یک موجود زنده دیگر به خانواده شما اضافه می گردد و طبیعتا هزینه های مورد نظر خود را دارد ، هزینه غذا ، وسائل نظافتی و ….. برای همین اگر فکر می کنید نمی توانید ماهیانه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کنار بگذارید ، فکر نگهداری از پت را از سرتان بیرون کنید.

۳- تمام اعضای خانواده می بایست موافق نگهداری از حیوان خانگی باشند ، اگر تنها یکی از اعضای خانواده شما به دلایل مذهبی ، بهداشتی ، وسواس و یا هر دلیل دیگه موافق نگهداری از حیوانات نیست ، هرگز سراغ این کار نروید.

۴-اگر هدفتان از نگهداری حیوان خانگی ، فقط تفریح ، عکس گرفتن ، بیرون بردن و پز دادن !! و انگیزه های این چنینی دارید ، هم سراغ حیوان خانگی نروید چون مطمئنا بعد از یک مدتی خسته می شوید .

 برای کودکان اصلا حیوان خانگی نگیرید ، عده ای هستند که برای خوشحالی کودکشان برای وی حیوان می گیرند و خوب طبیعتا بعد از مدتی کودک دلبند که توانایی نگهداری از حیوان خانگی را ندارد ، نمی تواند رسیدگی کند و این وظیفه محول به مادر و پدرش می شود ، تجربه نشان داده است که ۸۰ درصد این حیوانات پس از مدت کوتاهی واگذار می شوند.

فکر می کنم با جمع بندی موارد بالا به جواب سوال هدیه دادن حیوانات خانگی  درست است یا غلط ؟رسیده اید .اگر اولا تیپ شخصیتی طرف کادوگیرنده مقابل شما به حامی و علاقه مند حیوانات می باشد و دوما شرایط نگهداری حیوانات را دارد ، برای او هدیه حیوان خانگی بگیرید و پیشنهاد ما هم استفاده از گزینه “واگذاری ” می باشد.  ( هدیه دادن حیوانات خانگی )

هدیه دادن حیوانات خانگی به عنوان کادو

هدیه دادن حیوانات خانگی به عنوان کادو

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 2 / 5. تعداد نظرات: 6

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.