راهنمای خرید کادو و هدیه

فلسفه هدیه دادن از نظر روان شناسی

۵ ایده خلاقانه و جذاب برای هدیه دادن های ارزان

فلسفه دادن هدیه چیست ؟چرا افراد علاقه مند هستند به عزیزان خود هدیه و کادو بدهند ؟تا به حال به این فکر کردید که هدیه دادن چه تاثیری روی کادو گیرنده و کادو دهنده دارد  و کدام یک احساس بهتری به دست خواهند آورد ،کسی که هدیه می دهد یا کسی که هدیه دریافت می کند؟ هدیه دادن از دیرباز یک سنت  ، جهت نشان دادن ابراز علاقه ، وفاداری ،تجدید دوستی بوده است ، چه زمانی که برای پادشاهان هدیه و جواهر می برده اند و دخترانشان را به عقد پسر کشور همسایه در می آورد ه اند  و چه زمانی که رئیس جمهور های دو کشور مختلف برای ابراز دوستی دو کشورشان هدایای را رد و بدل می کردند.این بعد سیاسی هدیه می باشد و در زندگی روزمره هم برای فرزند ، خانواده ، همسر و معشوق کادو می خرند  تا هم احساس خوبی پیدا کنند و هم احساس خوبی بدهند.(فلسفه هدیه دادن از نظر روان شناسی)

فلسفه هدیه دادن

اصولا فرقی هم نمی کند هدیه ای که شما می خواهید بگیرد ، هدیه برای خانم ها ، هدیه برای آقایان , هدیه برای کودک ، هدیه نوزاد باشد.

دوین برد ، استادیار و رئیس گروه علوم رفتاری در دانشگاه جنوبی ساوانا می گوید: تمام انچه در دادن هدیه وجود دارد یک غلیان احساسی می باشد ،و زمانی این غلیان حسی به اوج خود می رسد که شما به فکر خرید هدیه می افتید و سپس آن را جستجو می کنید. 

زمانی که ما تصمیم می گیریم  به فردی هدیه بدهیم ،در واقع تصمیم گرفته ایم که وی را خوشحال نمائیم و این نوعی بخشیدن بی منت می باشد ، چون هیچ کادو گیرنده ای به امید گرفتن عکس العمل متقابلی کادو نمی گیرد.هدیه دادن نوعی تمرین از خودگذشتگی نیز می باشد.

دکتر دارنل سیلورنیل مدیر مرکز مشاوره روانشناسی پیشرفته می گوید ،ما در متد های پیشرفته روانشناسی به دانشجویان و روانشناسان اینده اموزش می دهیم که میزان بشر دوستی و علاقه افراد به دیگران باعث ایجاد احساس خوب درخودشان و به طبع تعالی جامعه می شود.وقتی شما به کسی کادو می دهید در حقیقت اول خود را و سپس به وی علاقه مندید.و همین باعث ایجاد شادابی و نشاط در جامعه می گردد ،چیزی که در میان جوامع نزاد پرست وجود ندارد ،چون حس نوع دوستی وجود ندارد.

این هدیه می تواند جمعی باشد. منظور حس نوع دوستی جمعی می باشد ،مثل همان فرهنگ نذری که خودمان داریم و در حقیقت

دادن کادو باعث ایجاد نوعی حس رضایت از خویش می گردد که همین حس کافیست ، تا افرادی که حداقل افسردگی و استرسی دارند ،روانشناسان جهت درمان افسردگی  به انان توصیه کنند که روشی برای ابراز محبت پیدا کنند ،

محبت به اقوام و خانواده ،خریدن کادو و هدیه ،نگهداری از حیوانات خانگی همه جز گزینه های پیشنهادی هست که در از بین بردن استرس و افسردگی به شدت به شما کمک خواهد نمود.(فلسفه هدیه دادن از نظر روان شناسی)

برد می گوید دادن هدیه و کادو یکی از راه های کمک به کاهش احساس گناه یا عذاب وجدان می باشد ،برد تاکید میکند که عده ای تحویل  کادو و هدیه را معادل خریدن و ارسال کادو به صورت آنلاین می دانند ،یعنی به صورت انلاین می خرند و ارسال می کنند ، البته این از معایب پیشرفت تکتولوژی می باشد ،ولی رسم کادو و هدیه دادن می بایست به صورت کاملا حضوری انجام بگیرد و شما ارتباط حسی را از طرف مقابلتان بگیرید.

همیشه افراد از خرید کادو و هدیه حس خوبی پیدا خواهند کرد و به طبع ان منتظر بازگشت اتفاق و ری اکشن خوبی از طرف مقابلشان خواهند بود و همین باعث ایجاد روحیه مثبت نگری و شادی در فرد کادو گیرنده می گردد ، به عقیه سیلورنیل یکی دیگر از مزایای دادن کادو و هدیه همین ایجاد حس مثبت اندیشی در افراد می باشد.

برد اعتقاد دارد در بعضی موارد دادن کادو و هدیه ممکن است باعث ایجاد استرس و فشار بر شخص کادو گیرنده یا سرخوردگی پس از دادن کادو گردد, در مورد اول زمانی باعث استرس می شود که شما هنوز نمی دانید طرف مقابلتان با دریافت کادوی شما چه عکس العملی نشان خواهد داد و سعی می کنید با دادن کادوهای گران قیمت او را خوشحال نمائید ولی ما به شما پیشنهاد می کنیم جز در موارد خاص سرغ کادوهای فراتر از بودجه خودتان نروید ، حتی یک کارت پستال ساده نیز می تواند باعث خوشحالی طرف مقابل شما شود.

سرخوردگی و افسردگی بعد از دادن کادو زمانی پیش می آید که فرد احساس می کند که کادو و هدیه مناسبی نخریده است و در شان و منزلت طرف مقابلش نبوده است ، یا در صورتی که در مهمانی این هدیه را داده است نسبت به دیگران زیاد رضایت بخش نبوده است . پیشنهاد دکتر سیلورنیل تمرکز بر روی طرف مقابلتان به عنوان کادو گیرنده است نه ارزش ریالی کادو.

اگر بخواهیم جمع بندی و خلاصه ای از این مقاله نمائیم ، به این نتیجه می رسیم که خرید هدیه و کادو ،به نوعی باعث کاهش اضطراب و افسردگی در شما خواهد شد ،نیازی نیست که کالاهای گران قیمت بخرید تا طرفتان را خوشحال نمائید ،کافیست فقط وقت بگزارید و کادویی را انتخاب نمائید که باعث خوشحالی و حس خوبی در شما و طرف مقابلتان گردد ،همین .!!!

فلسفه هدیه دادن از نظر روان شناسی ، ترجمه ای از سری مقالات موجود در سایت https://www.southuniversity.edu

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد نظرات: 1

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.