راهنمای خرید کادو و هدیه

خرید ظروف مسی و چند توصیه مهم | همراه با پادکست

خرید ظروف مسی

ظروف مسی سالیان سال به عنوان بهترین و کاربردی ترین ظروف مورد استفاده بوده است. این ظرف ها با رنگ قرمز براقی که دارند آشپزخانه شما را زیبا می کنند. بیشتر مردم معتقدند که کاربرد این ظروف بیشتر در آشپزخانه های قدیمی می باشد. در حالی که امروزه کاربرد این محصولات به خصوص قابلمه و تابه آن در آشپزخانه های مدرن رو به فزونی است. موقع خرید ظروف مسی حتما به کیفیت روکش بخش های داخلی توجه کنید که بهترین راه کمک گرفتن از آدم های با تجربه در این حوزه است.

خرید ظروف مسی و چند توصیه مهم

در زیر پادکست راهنمای مقاله ‘چند توصیه مهم در خرید ظروف مسی’  را برای شما قرار داده ام:

 

خرید ظروف مسی

ولی اگر می خواهید خرید اینترنتی ظروف مسی را امتحان کنید حتما از برندهای معتبر جنس مورد نظر خود را خریدرای کنید و قبل از آن همه برند ها را مورد بررسی قرار دهید. قیمت ظرف مسی از موارد مهم دیگر می باشد که بعضا محصولات درجه یک گرانتر هستند ولی با توجه به کیفیت و فواید ظروف مسی خرید این نمونه ها را می توان یک نوع سرمایه گذاری در نظر گرفت.

اما سوالات شایعی که در مورد این ظروف به ذهن ما می رسد:
۱- خواص استفاده از ظروف مسی چیست؟
۲- چند نوع ظرف مسی از نظر ساخت داریم؟
۳- چگونه ظرف مسی ماشینی را از ظرف مسی چکش کاری شده شناسایی کنیم؟
۴- راه های تشخیص ظرف مسی اصل چیست؟
۵- آیا در قیمت ظرف مسی با چکش کاری شده با هم تفاوتی دارند؟

خواص ظروف مسی

خرید ظروف مسی و چند توصیه مهماز جمله خواص استفاده از ظروف مسی می توان به تامین مس مورد نیاز بدن و رفع خستگی و بی حوصلگی مزمن اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که وجود عنصر مس در بدن می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و تاثیرات مثبتی بر عملکرد غده تیروئید و کاهش درد های و التهاب های مفصلی داشته باشد. همچنین بیماری ها و نارسایی گوارشی را که به خاطر کمبود ماده معدنی مانند مس در بدن می باشد را برطرف می کند. بنابراین باید از ظروف مسی اصل که از یک تولید کننده شناخته شده می باشد استفاده کنیم.

اگر تمایل به استفاده از غذاهای سالم دارید و میخواهید از فست فودها دوری کنید. برای این کار باید یک سری ابزار اولیه داشته باشید مثلا دیگچه مسی و ماهی تابه یا قابلمه مسی. دیگچه های مسی به شما کمک می کند تا انواع خورشت های خود را در آن جا بیندازید و غذای سالم بخورید.

 

ظرف های مسی به ۳ دسته عمده تقسیم می شوند:

۱- ماشینی
۲- نیمه چکش کاری شده
۳- چکش کاری شده

ظرف مسی ماشینی:

کاملا به وسیله دستگاه خمکاری می شود و نشانه آن، این است که دارای خط های افقی است که این خط های افقی موازی در کنار یکدیگر هستند و ردی از چکش روی ظرف  نمی باشد. و اینکه به لحاظ قیمتی کمتر از ظروف چکش کاری و نیمه چکش کاری شده می باشند.  

ظرف مسی نیمه چکش کاری شده:

یک سری از ظروف مسی شکل اولیه آن به وسیله ی دستگاه خمکاری ساخته شده است و بعد به وسیله دستگاه خمکاری ساخته شده است. و اینکه تعداد اثر چکش در این مدل کمتر از ظرف های چکش کاری شده است. و به لحاظ قیمتی، از ظروف مسی ماشینی قیمت بالاتری دارند و از ظرف مسی چکش کاری شده قیمت پایین تری دارد.

ظروف مسی دستی:

این مدل به صورت کامل به وسیله دست تهیه می شود. و تعداد اثر چکش زیادی دارد. این ظروف مسی به لحاظ قیمتی بالاتر از دو مدل قبلی می باشد. و راه تشخیص آن وجود لحیم برنجی در کنار ظرف است.

راه های شناسایی ظرف مسی اصل:

 خرید ظروف مسی و چند توصیه مهمراحت ترین راه شناخت ظرف مسی اصل، استفاده از کمک اشخاصی است که در این زمینه مهارت و تجربه دارند. مثلا مسگرهای قدیمی و با تجربه ترفند تشخیص ظرف مسی اصل را به شما می گویند. اما به هردلیل شما نمی توانید به آن ها مراجعه کنید و میخواهید خودتان ظرف مسی را بررسی کنید و اصل بودن آن را تشخیص بدهید.

بنابراین به چند نکته توجه کنید مثل ویژگی ظاهری ظروف می باشد ظرف مس اصل سرخ رنگ و براق است و این به دلیل خالص بودن مس استفاده شده می باشد. در ظرف های تقلبی مسی اغلب از آلیاژ مس و برنج در نسبت ۱ به ۲ استفاده شده است و سطح روی آن مات و کدر است. و از راه های دیگر تشخیص آن، ظرافت به کار رفته در ظرف مسی است.

شستن و براق کردن ظروف مسی:

ظروف مسی را ترجیحا در ماشین طرفشویی نگذارید و این ظرف ها را با دست یا ماشین ظرفشویی و اسکاچ لطیف تمیز کنید. و از سیم ظرفشویی استفاده نکنید. هر چیز زبری که داخل این ظروف استفاده کنید باعث از بین رفتن سطح داخلی آن می شود و سفید رنگ و خش دار می شود. ما میخواهیم که بعد از مدت زمانی که از استفاده ما از این ظروف  گذشت، رنگ آنها کدر نشود.

در فروش ظروف مسی برای از بین بردن رنگ کدری که ایجاد می شود و براق شدن ظروف مسی از یک سری راه های ساده می توانید استفاده کنید و ان ها را براق کنید. از ترکیب سرکه و آبلیمو یا جوش شیرین ماده ی خمیر مانندی آماده کنید و با یک اسکاچ نرم و لطیف ظرف های مسی را درخشان کنید. حدالامکان نمک را برای براق کردن و شستشوی ظروف مسی به کار نبرید زیرا بعد از مدتی مات می شوند.

قیمت ظرف های مسی

بیشترین سوالی که برای ما پیش می آید در رابطه با قیمت ظرف های مسی می باشد که معیار سنجش آن وابسته به وزن ظروف مسی است. یک سری مدل های ظروف مسی مانند تابه های مشابه به دلیل اینکه بهای دستمزد و تولید آن مشخص است در مغازه ها بعد از افزودن مبلغ دستمزد به شکل کیلویی فروخته می شود. اما چیزی که باید در نظر داشته باشید این هست که معمولا کالاها به صورت کیلویی خریداری نمیشود، این مسئله هم در مورد کالای دیجیتال و هم مسی و چوب صادق است. در کل قیمت ظروف مسی بر مبنای کیفیت و مدل آن به مبلغ هر کیلو ۶۵ هزار تومان و البته طبق تغییرات قیمتی بازار فروخته می شود.
از دیگر مواردی که در قیمت تاثیر دارد چکش کاری و کیفیت محصول و نوع قلع اندود کردن می باشد.

خرید ظروف مسی و چند توصیه مهم در بازار قابلمه مسی از قیمت کیلویی ۸۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان وجود دارد و این به دلیل نوع ساخت آنها می باشد که به روش های دستی، اتومات و تمام اتومات می باشد. اما میانگین قیمت بازار را بخواهم بگویم حدود۱۰۰ هزار می باشد. خرید ظروف مسی و چند توصیه مهم

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.