راهنمای خرید کادو و هدیه

تجربه خرید هدیه توسط یک آقای سر شلوغ

تجربه خرید هدیه توسط یک آقای سر شلوغ

من در این نوشته می خواهم تجربه خودم را از خرید کادو برای روز مادر بنویسم ، همیشه موقع خرید کادو و هدیه  که میشه ، استرسی تمام وجودم رو می گیره ، البته این استرس بعد از مرحله به یادآوری مناسبت هست ، چون در خیلی مواقع هست که اصولا تولد مادر و پدر و خواهرم رو فراموش می کنم و حتی وحشتناک تر از اینها سالگرد ازدواجمونه ،البته چند باری تونستم یه جوری قضیه رو ماسمالی کنم  و همسرم نیز با بزرگواری از این قضیه گذشته یه به روی خودش نیاورده ولی باید یه فکر اساسی می کردم. تجربه خرید هدیه توسط یک آقای سر شلوغ را در این نوشته می خواهیم برررسی کنیم.

 

 

 

تجربه خرید هدیه توسط یک آقای سر شلوغ

 

اولین راهی که به ذهنم رسید با توجه به اینکه سرو کارم با کامپیوتر بود ، ثبت مناسبت ها در تقویم گوگل بود ، ایده خوبی بود و تا حدودی مشکل یاداوری رو حل می کرد ، یا ثبت در ریماندر گوشی موبایلم ، که چند روز قبلش بهم یادآوری می کرد به زودی چه مناسبتی در پیش دارم . ولی مشکل بزرگتر بعدش شروع می شد .

برای خرید کادو ، اولین سوال این بود که چه کادو و هدیه ای باید بخرم و تازه اگر جواب این سوالمو پیدا می کردم به مرحله دوم می رسیدم که از کجا باید بخرم ،در مرحله اول باید از محل  کارم مرخصی بگیرم و تازه پس از گذشتن ازغول ترافیک و پیدا کردن جای پارک و قیمت های بالا و پایین موفق شده بودم کادوئی بخرم .تازه بسته بندیش هم یه طرف ماجرا بود . ولی در نهایت هم اون چیزی که میخواستم نشده بود.

شاید با خوندن این مقاله به این فکر افتادید که خرید کادو و هدیه این همه دردسر نداره ، برو سر راه یک کادو بخر و بیار بده ، مثلا یک عطر و اودکلن یا حالا روسری و یه چیزی تو این مایه ها ، ولی طبق نظریه های ثابت شده روانشناسان اگر قصد شروع به صرفه جویی دارید ، هیچ وقت خرید کادو و هدیه را در دسته اقلام شامل صرفه جویی قرار نداهید و همین نظریه به تنهایی اهمیت خرید کادو و هدیه رو نشان می دهد.

همیشه علاقه خاصی به خرید کادو و هدیه داشتم و خیلی هم ایده ال گرایانه به این قضیه نگاه می کردم , یعنی باید طرف مقابلمو چه مادرم ، چه همسرم و چه اقوام دور و نزدیک رو به خوبی می شناختم و بعد کادوئی می خریدم که حتما از اون خوششون بیاد و اگر غیر ازاین احساس عذاب وجدان داشتم و این اخلاق و عادت کارمو سخت می کرد .

یک روش سنتی و قدیمی برای خرید کادو در گذشته که انقدر تکنولوژی پیشرفت نکرده بود برام این بود که باید یه کالایی رو انتخاب می کردم و می رفتم به منطقه ای که ظاهرا بورس این کالا بود ، مثلا بورس خرید لوازم آرایشی یا بورس لوازم خانگی ولی معایب این روش چی بود.

۱- نمی تونستم قیمت ها رو مقایسه کنم و ممکن بود سرم کلاه بره

۲- وقتم گرفته می شد ، تعطیلی کار و ترافیک و ….

۳- بعضی کادو ها رو نمی دونستم از کجا باید بخرم

۴- بعضی کادو ها رو روم نمی شد بخرم!!!!

۵- در صورت نخواستن یا کوچک بودن سایز وهر مشکل دیگه امکان عودت یا تعویض برام خیلی سخت بود.

۶- کادو و بسته بندی اون چیزی که می خواستم نمی شد.

۷- اگر گل و کیک هم می خواستم دوباره باید کلی وقت و انرژی می گذاشتم برای خریدش .

البته این روش مزایایی هم داشت ، که مهمترینش این بود که کالایی رو که می خواستم بگیرم  خوب می دیدم و بعد می خریدم و این مهمترین حسن این روش بود ، در ابتدا مثل اکثریت مردم حس بدی نسبت به خرید اینترنتی داشتم ، البته سو استفاده هایی که به اسم خرید اینترنتی هم شده بود بی تاثیر نبود. این که یه یک کالا دیگه رو توسایت می دیدی و یک کالای دیگه برات فرستاده می شد که به لطف عکاسی و فوتوشاپ تمام عیب هاش پوشونده شده بود بی تاثیر نبود و کلاهبرداری های فیشینگی که منجر به ترس مردم برای خرید اینترنتی هم می شد بی تاثیر نبود.

تجربه خرید هدیه از فروشگاه های واقعی و به روش سنتی

یادم هست فروشگاه اینترنتی که فقط کادو بفروشه در ابتدا ،فقط یکی دو تا بودند ، که مشکلات زیادی داشتند مثل

تعداد کالاهای محدودی داشتند .

همه مخاطبین را پوشش نمی دادند و فقط بیشتر قشر تینیجر را شامل می شدند .

ارسال های منظمی نداشتند.

قابل اطمینان نبودند.

 

کادوهای جالب

کادوهای جالب

 

تازه اون موقع به این شدت هم رقابت در شبکه های اجتماعی وجود نداشت ، اصلا به غیر از فیسبوک و یه چند تا سایتی که اصلا اسمشونم شبکه اجتماعی نبود ، مردم فعالیت داشتند . به تدریج پای اینستاگرام  و وایبر و تلگرام مطرح شد و آرام آرام تعداد سایت ها و فروشگاه های اینترنتی هم بیشتر شدند .و معایب بالا هم بر طرف شد تا حدودی .

 

 

تجربه خرید هدیه از فروشگاه های اینترنتی

مزایای خرید کادو و هدیه از فروشگاه اینترنتی را پس از چندین سال و با وجود علاقه وافر به خرید هدیه و به طبع خوشحال کردن دیگران در موارد زیر پیدا کردم.

تنوع زیاد کالاها

امکان مقایسه قیمت ها و کیفیت ها

امکان مطالعه نظرات مشتریان و کمک به تصمیم گیری بهتر

امکان عودت کالا در صورت نپسندیدن یا هر مشکل دیگری

پیگیری زمان ارسال به صورت آنلاین

حل مشکلات ترافیک و کمبود زمان

و خیلی مشکلات دیگر

هدیه خاص برای خانم ها

هدیه خاص برای خانم ها

تجربه خوب و لذت بخشی بود ، برای منی که دوست داشتم ، نزدیکانمو خوشحال کنم و وقت آزاد هم کم داشتم و تازه حوصله ترافیک رو هم نداشتم راه حل خوبی بود . بدون هیچ دغدغه و استرسی می تونستم هر کالایی که لازم دارم بخرم .

به همه دوستانی که مثل من دوست دارند نزدیکانشونو خوشحال و شاد کنند ، بهترین و ساده ترین و البته کم هزینه ترین روش همین خرید اینترنتی هست . شما هم اگر تجربه خرید اینترنتی هدیه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.