راهنمای خرید کادو و هدیه

چگونه جواهرات طلا را تمیز کنیم؟

چگونه جواهرات طلا را تمیز کنیم؟

چگونگی تمیز کردن طلا و جواهرات

برخلاف جواهرات نقره , جواهرات طلا به کندی دچار جرم می شوند و درخشش و شفافیت خود را از دست می دهند ولی اگر حلقه , گوشواره ,گردنبند , دستبند یا سایر جواهرات شما درخشش روز اول خود را از دست داده اند زیاد نگران نباشید چون با کمک ابزارهای موجود درخانه تان می توانید درخشش را به جواهراتتان برگردانید ,پس راهکار های زیر رادنبال کنید. چگونگی تمیز کردن طلا و جواهرات. چگونه جواهرات طلا را تمیز کنیم؟

 

روش اول : تمیز کردن جواهرات با استفاده از مایع ظرفشویی
ابتدا داخل یه کاسه که با آب گرم (نه آب جوش) پر شده است چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و آن را هم بزنید تا مایع ظرفشویی با آب ترکیب شود.در اکثر موارد همان آب شیر کفایت می کند.حتی برای نتیجه بهتر می توانید از سودا یا آب معدنی نیز استفاده کنید فقط بگذارید کمی گرم شود..کربنات موجود در آب باعث زدون جرم و گردو غبار بر روی جواهرات می شود.


هیچ گاه از آب جوش استفاده نکنید.به خصوص اگر جواهرات شما دارای سنگ های قیمتی هستند.بعضی از سنگ ها مثل عقیق در صورتی که در اب جوش قرار بگیرند ترک برداشته و خواهند شکست

برای حداقل ۱۵ دقیقه بگذارید جواهرتان داخل محلول ایجاد شده خیس بخورد .آب گرم و محلول مایع ظرفشویی باعث نفوذ به شکاف ها وقسمت های مختلف جواهرات و حل شدن آنها در اب گرم می شود.
پس از زمان مذکور جواهر طلای خود را خارج می کنید و با استفاده از یک مشواک با با دندانه های نرم آن را می سابید.دقت کنید که اولا مسواک بسیار نرم باشد و همچنین تمام گوشه هاو شکاف های جواهر را بکشید.مسواک خشن باعث خط و خش افتادن بر روی جواهر می گردد.به خصوص اگر طلای شما طلای زرد باشد اثر خط و خش بیشتر نمایان می شوند.
بورس هایی برای این منظور ساخته شده اند که اگر نخواستید از آنها استفاده کنید می توانید از برس های کوچک ابرو استفاده کنید. چگونه جواهرات طلا را تمیز کنیم؟
پس از اینکه به اندازه کافی با برس نرم بر روی جواهر خود کشیدید  .آن را زیر آب گرم بگیرید.ای آب می تواند اب شیر هم باشد برای چند دقیقه زیر آب گرم آن را بچرخانید تا آلودگی های جدا شده توسط برس توسط آب شسته شده و بروند.بازهم توجه کنید که آب جوش نباشد.

نکته قابل توجه این است که اگر بر روی سینک ظرفشویی جواهرتان را می شویید حتما سینک بسته باشد تا در صورت سر خوردن جواهر از دستتان داخل سینک نرود.

در نهایت با استفاده از یک حوله نرم یا پارچه پنبه ای جواهرتان را خشک نمائید. و بگذارید کاملا خشک شود.

روش دوم : تمیز کردن جواهرات طلا با استفاده از محلول آمونیاک

محلول آمونیاک یک ماده شیمیایی قوی برای تمیز کردن  می باشد.به دلیل قوی بودن آمونیاک , استفاده از آن برای طلاو جواهراتی که خیلی آلوده اند و مدتها مانده اند توصیه می شود و استفاده برای چند باز از آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.
از این محلول هیچگاه برای جواهراتی دارای سنگ یا مروارید هستند استفاده نکنید.
یک قاشق آمونیاک را داخل ۵ فنجان آب مخلوط کنید و آن زا خوب هم بزنید تا خوب مخلوط شود.

 

جواهر را از داخل آمونیاک در بیاورید و داخل یک سبد فلزی که مخصوص ابکش کردن برنج و ماکارونی هست بندازید.
.جواهر را همراه با سبد فلزی زیر آب شیر بگیریدو چند دقیقه نگهدارید تا کلی آلودگی ها شسته شوند.

در نهایت جواهر را با حوله یا پارچه نرم خشک نمائید و بزارید در نهایت در هوای ازاد خشک شود.

روش سوم :تمیز کردن جواهرات دارای سنگ های قیمتی
برای جواهراتی که دارای سنگ قیمتی هستند قراردادن انها در اب گرم امکان دارد باعث کنده شدن سنگ های قیمتی شود و همچنین استفاده از برس نیز ممکن است باعث کنده شدن سنگ های قیمتی شود.برای این جواهرات روشی خاصی وجود دارد که از آسیب دیدگی جواهرات نیز جلوگیری میکند.
در مرحله دوم یک دستمال نرم را با مقداری مایع ظرفشویی و اب مرطوب نمایئد و سپس جواهر را داخل دستمال به آرامی مالش دهید. چگونه جواهرات طلا را تمیز کنیم؟33سپس جواهر را داخل پارچه نیمه مرطوبی قراردهید و آن را مالش دهید تا مایع  صابونی از روی آن پاک شود.
و سپس جواهرات را بر روی پارچه ای بچینید تا درهوای ازاد خشک شود یا آنها را آویزان کنید.ولی در هر دو حالت مطمئن شوید هیچ گونه اثاری از رطوبت یا صابون در آن باقی نمانده است.

.روش چهارم :تمیز کردن جواهرات با استفاده از خمیر دندان
مقداری کمی از خمیر دندان را با آب مخلوط کنید.حدود ۲ سانتی متر از خمیر دندان را با حدود ۲ قاشق غذاخوری آب در داخل یک کاسه مخلوط کنید .ماده به دست آمده برای تمیز کردن آلودگی های بر روی جواهرات بسیار عالیست در عین حال که هیچ خط و خشی هم بر روی جواهر شما نمی اندازد.
سپس ماده به دست آمده را بروی یک مسواک یا برس قدیمی می گذاریم و به آرامی بر روی جواهرات می مالید و دقیت می کنید که تمام شکاف  ها را هم بکشید و هیچ نقطه بدون برس خورده ای باقی نماند.
در مرحله بعد جواهر خود را زیر آب نیمه ولرم بگیرید و بگذارید تا ماده خمیردندانی بر روی جواهر پاک شود البته با مالش دست نیز به این موضوع می توانید کمک نهاید ودانتها بگذارید که جواهر شما خشک شود         

تهیه و ترجمه شده توسط فروشگاه اینترنتی کادوکارت : بزرگترین مارکت پلیس خرید کادو و هدیه

 

از این مطلب راضی بودین؟

روی ستاره برای ثبت رای کلیک کنید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد نظرات: 0

هیچ نظری ثبت نشده است. افتخار بدین و اولین نفر باشین.

دیدگاهی در مورد “چگونه جواهرات طلا را تمیز کنیم؟

  1. Mahtab گفت:

    من روش تمیز کردن با مایع ظرفشویی رو امتحان کردم خیلی تاثیر داشت

  2. بهار کمالی گفت:

    کامل و مفید بود ممنون

  3. Miranda گفت:

    Man ke hamishe javahertamo midam hamonjaei ke kharidam baam tamizesh konan

  4. Anahita گفت:

    چه جالب حتما امتحان میکنم

  5. Zhinaka گفت:

    Mersi ali bood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.